Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juni 21, 2011

Hypocriet

En wéér gaat men onderzoeken of een boerkaverbod mogelijk is in Nederland. *zucht* Hallo, jongens, in Nederland ís het dragen van gezichtsbedekkende kleding al verboden. Daarom mogen motorrijders niet met hun helm op een tankstation binnenstappen en moeten mensen die komen stemmen hun zonnebril afzetten opdat de voorzitter van het stembureau hun identiteit kan controleren. En ja, de wet geldt óók voor die 40 islamitische dames in Nederland die pertinent weigeren hun gezicht te laten zien.

Ik weet't: meerdere webloggers schreven erover en ook op twitter is het weer een populair onderwerp. Natuurlijk: wie in Nederland rondloopt dient zich aan de Nederlandse wet te houden. Dat geldt dus óók voor Nederlanders. Dus óók voor die Hollandse blanke man die zeer boos werd toen hem bij het stemmen werd verzocht zijn zonnebril af te zetten.

Zoals ook wij ons in andere landen aan hún wetten dienen te houden, hoe 'achterlijk' wij die ook mogen vinden. Zeg eens eerlijk: zou u het gewoonweg accepteren wanneer het u, als vrouw, in Saudie-Arabië verboden is alleen over straat te gaan? Of vindt u dat dan opeens een stomme wet waar u zich niet aan hoeft te houden, alleen maar omdat u toevallig geen strengelovig moslima bent?

Maar als u dan tegelijkertijd vindt dat strengelovige moslima's zich verplicht aan onze wetten moeten conformeren, maakt dat u dan niet hypocriet?

9 opmerkingen:

  1. Je aan wetten houden wil nog niet zeggen dat je het ermee eens moet zijn. Maar met de hervormingen binnen de Arabische landen denk ik dat we straks een stuk nader tot elkaar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoeveel mensen overtreden de regels niet, een keer 'per ongeluk' door het rood rijden, iets te hard rijden. Toch wat meenemen zonder te betalen en zo kun je misschien nog wel even doorgaan. Volgens mij staat dat ook in de onze wet dat het niet mag. Mmmmmm, hoe hypocriet.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. moeilijk vraag.
    Ik maak mij in feite niet druk hierover.
    Is dit gemakzucht of tollerantie ?
    En waar ligt de scheidingslijn ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat de overheid niet hoeft te bepalen hoe ik me kleed, wat voor weerzinwekkends ik ook van plan ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een onderzoek naar een verbod op onderzoeken naar een boerka lijkt mij ook wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken een land waar veel Nederlanders wonen, en die Nederlanders hebben zich niet aangepast aan de gewoontes van dat land. Ik bedoel maar.
    Ik heb zelf nergens een probleem mee. Ik vind dat iedereen vrijheid moet hebben in dat geen hij/zij als mens in zijn leven wil doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb twee jaar geleefd én gewerkt in Algerië. En terwijl ik er was begon stilaan de islamisatie met de daarbij horende achteropstelling van de vrouw. De laatste maanden mocht ik gewoon met mijn duimen zitten draaien op de gang. Ik ben er dus niet gebleven, hoe groot mijn idealisme om aan ontwikkelingswerk te doen ook was... Natuurlijk moet je je aan de wetten van het land houden, anders vertrek je er maar, wat ik dan ook heb gedaan... just my 2 cents

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @GerdaYD: zo ken ik iemand die een paar maanden in de cel heeft gezeten in Frankrijk omdat hij wiet bij zich had. Hij vond het stom "want in Nederland mag het toch gewoon?" Ja maar in Frankrijk niet dus. Hij vond dat hij vrijspraak verdiende omdat het in eigen land gewoon mag. Ik heb hem uitgelachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De zon schijnt voor iedereen , en iedereen heeft het recht te zijn wat hij is...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!