Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, april 21, 2009

Nichten

Vandaag weer aardig wat in huis gedaan en de hangmattenophangman heeft de hangmat opgehangen. Buren Hetty en Vincent waren getuigen. Ook vanmiddag lukte het mij helaas niet: een uurtje op de bank hangen met een goed boek maar ik houdt goede hoop nu wij over een opgehangen hangmat beschikken.

Aan de ene kant kan ik mij absoluut niet vervelen en aan de andere kant ben ik graag lui. Dat gaat helaas niet altijd samen. Terwijl anderen zich vervelen bedenk ik manieren om meer te genieten van lui zijn. Hieronder één van de hoogtepunten in mijn leven op dat gebied:

M'n baas wilde indertijd (vorig jaar en niet ergens in de eighties zoals U wellicht had verwacht) een handig systeem om de telefoonnummers van de beste klanten onder handbereik te hebben. Dus ik maakte een tekstbestandje met twee kolommen: "Naam" en "Tel. Nr.", typte daarin de betreffende gegevens en maakte een uitdraai. Die hing ik met een plakbandje bij haar telefoon met de woorden:"Hoef je niet eens de computer aan te zetten als je een nummer zoekt." Zij kijkt mij verbaasd aan omdat ze gewend was aan medewerkers die weken bezig zijn met het ontwerpen van een computersoftware-systeem dat in wezen niet veel meer doet dan het mijne met als enig verschil dat ik in minder dan een uur klaar was, mijn systeem vele malen goedkoper is en bovendien zelfs zonder computer gebruikt kan worden. Ik bedoel maar. Soms is het simpel en soms is het gemakkelijk. Zo niet bij de overheid. Toch is er hoop:

Positief nieuws van onze overheid: de erfrecht-regels worden gewijzigd. Ditmaal ten gunste van de burgers. En dat is nieuw. De Belastingdienst doet echt helemaal niets, ziltch, nul, nada, noppes voor mensen die op sterven liggen maar vangt toch maar liefst 68 procent (wordt 20!) van al de pecunia die een dode achterlaat wanneer de erfgenaam geen direkt familielid is. Dat kan bijvoorbeeld een buurman zijn die hem of haar jarenlang verzorgt heeft of een paar achtergebleven neven en nichten.

In navolging van nieuwe lezer Marco hier een videoclipje van een drumbattle. Het gaat hier om legende Gene Krupa versus Buddy Rich. Het speelt zich af in de tijd dat mensen nog netjes gekleed het podium op gingen. Geniet.


De link van vandaag is naar de site die wel eens tot de grootste online-bibliotheek op het wereldwijde web zou kunnen uitgroeien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!