Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juli 13, 2005

Zomerdag

Zomerdag



Een treinramp in India kost enkele honderden mensen het leven en krijgt nauwelijks media-aandacht. Een of andere sukkel vermoord een provocateur en de media registreert elke zucht. Elk drie seconden sterft er in Afrika een kind van de honger. Om de tien jaar besteed de media, op initiatief van Sir Bob, daar aandacht aan. De ruimtevaartorganisatie NASA zou het probleem van de honger ten dele kunnen oplossen ware het niet dat zij liever geld steekt in een tot mislukken gedoemd project: de spaceshuttle Discovery zou vandaag de ruimte ingeschoten worden om daar proefjes te doen. Zeker 24 kinderen die snoep uitgedeeld kregen door Amerikaanse militairen zijn slachtoffer geworden van een zelfmoordaanslag in Bagdad. Ook daar komt er voorlopig geen einde aan het geweld. In Bulgarije lijkt het inmiddels mode om iemand die je niet zo graag mag uit te schakelen met een autobom. In Engeland blijkt na diepgravend onderzoek dat de daders van de zelfmoordaanslagen in het openbaar vervoer slechts de uitvoerders waren en niet het brein. Goh. Verrassend. "Wat een verassing" kun je hier ook zeggen. (Let op het ontbreken van de letter "r"). In vervolg daarop worden moslims in Italië al preventief gecontroleerd. Maar waarom pakken ze niet alle mannen van boven de 1.60m preventief op? Of kent U een zelfmoordaanslag die is gepleegd door een vrouw van onder de 1.60m? En ja, ik heb dit al 'ns eerder geopperd maar ik blijf erbij: zaken preventief aanpakken is onzinnig: iedereen die iets kan pakken is een potentiële dief; iedereen met compassie is in staat tot een crime passionel; iedereen met een hart is een mogelijk toekomstig moordenaar; elk kind kan opgroeien tot terrorist. En zo verder.






Gisteravond tijdens het strijken gekeken naar "The cook, the thief, his wife and her lover" van Peter Greeneway. Een film die mij nog wel eventjes bijblijft. En niet alleen vanwege de prachtige camera-voering. Kleine tip voor hen die deze film nog niet hebben gezien: doe dat niet vlak nadat U heeft gegeten.




Vandaag was het tijd voor de wekelijkse grote boodschappen en besloten Fer en ik uit gemakzucht dat de tuin een prima substituut was voor het Vondelpark. Het was vervolgens goed toeven in de hangmat en daaropvolgend het bubbelbad. Even een glaasje fris gedeeld met de buurvrouw voordat het tijd was om de patatjes te snijden. Een heerlijke dag derhalve. Met slegs één minpuntje: mezelve in de spiegel ziend met ontbloot bovenlijf moet ik toch maar'ns aan het werk om wat overtollig vetweefsel aan te pakken. Ik zit al vrij goed in m'n vel maar ik zou er graag wat steviger in zitten. Zeg maar.


En hoe heeft U deze fraaie zomerdag beleefd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!