Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, januari 21, 2005

Goed nieuws



Googlewhack:

roc kids kinderdagverblijf organogram




Philip wees mij op het voor mij en een aardig aantal "lotgenoten" gunstige bericht dat er een voorstel in de Amsterdamse Gemeenteraad rondwaart dat erin voorziet werkende bijstandsouders
te belonen voor het feit dat zij hun best doen deel te nemen aan het arbeidsproces. Anderzijds zouden uitkeringsgerechtigden die het proces bewust versjteren worden gekort op hun uitkering.

Wordt de politiek in dit land wakker? Zelfs Piet Hein Donner kwam onlangs met een zinnig idee: niet alleen tijdens het huwelijk maar ook na een scheiding blijven BEIDE ouders SAMEN verantwoordelijk voor de kinderen. Houzee! Het verplichte "ouderschapsplan" zou wel'ns kunnen gaan werken. Als beide betrokkenen tenminste goed samenwerken.


We gaan zelfs verder, lieve beeldbuis-kindertjes: De plannen van minister Dekker om de huren zover te laten stijgen dat duizenden mensen extra in de financiële problemen komen worden vooralsnog niet gesteund door een kamermeerderheid. Ook het CDA vindt nu dat er eerst meer huizen moeten worden gebouwd voordat de huren mogen worden verhoogd. En niet omgekeerd. Dus. Als zodanig.



Nog meer goed nieuws (I'm on a roll now and don't you dare stop me!): m'n zoon is koortsvrij en kan vooruitkijken naar een dagje één op één met zijn vader, morgen. Bovendien betaalde de baas vandaag voor mij een toegangsbewijs voor ARTIS (en dus ook het planetarium!). Voorwaarde was wel dat ik een groep kinderen moest begeleiden...


Ook zijn er weer leuke berichten te vinden op "Dé plek voor de huisman" http://www.huismannen.nl


Als U mij nu wilt excuseren: ik heb nog het een en ander op te ruimen en administratief te verwerken.
Prettig weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!