Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, januari 16, 2005

Eva


Googlewhack:

achterstallig airmiles klm



De laatste paar dagen is buurvrouw Johanna opvallend vaak eventjes langsgeweest.
Niet zozeer om gebruik te maken van de afgesproken bezoekregeling (ten minste elke zondagmorgen en dinsdagavond kan zij komen. Andere momenten na telefonisch overleg)
maar om thee te lenen, te zeggen dat zij niet kon komen of geld te lenen om te voorzien in haar tabak-behoefte. Vanmorgen was zij een uurtje te vroeg. In ieder geval mooi op tijd om te assisteren bij het verwijderen van de kerstversierselen. M'n moeder bracht ons wat gezelligheid en een pannetje soep en ondanks dat de speeltuin tegenwoordig gesloten is op zondag hebben we lekker buiten gespeeld.


Hoera voor Pavel Bem! Wie? Pavel Bem, de burgemeester van Praag, hoorde geruchten over taxichauffeurs die vooral toeristen zouden belazeren.
Hij riep vervolgens niet "de driehoek" bij elkaar, liet geen onderzoekscommissie vormen gesteund door een adviescommissie. Neen. Hij vermomde zich als toerist, nam de proef op de som en constateerde eigenhandig dat de geruchten ten dele op waarheid berusten. Hoera voor Pavel Bem!
Ook al gebeurt er verder niets met de informatie: hij heeft in ieder geval tonnen aan gemeenschapsgeld uitgespaard.





De nieuwe Barbertje heet Charles Graner. Deze Amerikaanse gevangenbewaarder mag hangen voor de fouten van zijn opdrachtgevers. Energiebedrijf NUON zegt tien weesgegroetjes in de vorm van een excuus-advertentie en mag gewoon de boel blijven oplichten. De TPG was PTT en wordt TNT waarvoor de brievenbussen oranje worden geverfd. De Amerikaanse overheid staat nog immer boven de wet en hoeft zich bijvoorbeeld niet aan de Conventie van Geneve te houden. Alsof zij dat ooit deden. Uiteraard blijven de Nederlandse militairen langer in Irak dan vantevoren was afgesproken. Je aan afspraken houden is voor watjes. En bovendien moet je altijd luisteren naar Grote Broer, Ome Sam. Gelukkig staat men via de Huygens-sonde op het punt leven te ontdekken op Titan, de bekendste maan van de planeet Saturnus. De Titanen zijn met te weinigen om de hele maan te ontginnen en vragen om de hulp van Aardse kolonisten. Raad eens wie zich dan opgeeft voor een enkeltje met de Virgin Galactic Spaceliner van Richard Branson?



Op deze planeet gaat het niet zo goed momenteel getuige het feit dat ik vandaag iets heb gedaan waarvan ik mij nog zo voorgenomen had dat nooit te doen. Ik zei tegen Eva "Dat mag niet van mama."Aaarrrghhh! In ieder geval hebben we nog even lekker een sterretje afgestoken ongeveer een minuut voordat haar moeder haar kwam halen en heb ik haar vreugdekreetjes in m'n geheugen gegrift. Mama had haast want haar vriend en Dayna zaten in de auto te wachten. Het afscheid nemen van m'n dochter ging dus nogal abrubt. Ik weet niet wanneer ik haar weer zie. Kent er iemand nog een simpel schietspelletje voor op de pc, gratis te downloaden? De enige eis die ik eraan stel is dat je er niet helder voor hoeft na te denken en liefst ook niet scherp hoeft te kunnen zien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!