Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, november 02, 2003

Wel jammer dat reisgenote Thura niet meekwam maar dat verschafte mij wel de gelegenheid
onderweg in de bus naar Groningen wat te rusten. Na het potje American style mudwrestling met Sharon (Die indertijd Usherette, Eddie én Dr. Scott speelde tijdens The Rocky Horror Picture Show!) mocht ik als mezelf verder van het feest genieten. En genieten werd't!
Hoeveel feesten kent U waarbij het letterlijk niemand opvalt dat je in je ondergoed staat te dansen?

Sanne Wallis de Vries kwam met haar Koningin Beatrix-act, de paaldanseressen deden zichtbaar hun best en waren errug in hun nopjes met de tip om de lokale brandweerkazerne te polsen als eventuele oefenruimte; Dusty liet haar olifantjes (waaronder Trui, "Your pre-show host...Roxanne!" bij een eerdere editie van...The Rocky Horror Picture Show!) uit; Ting was ook weer lekker bezig en zo waren er nog meer leuke acts. Heb veel staan dansen. Met wie allemaal weet ik niet meer zo precies maar dat doet ook niet zo heel erg ter zake. Sommigen van mijn danspartners hoop ik nog'ns terug te zien. Kwam diverse bekenden tegen. Ondermeer mensen voor wie ik ooit gewerkt heb; Devon, de inmiddels ex-vriend van mijn eerste echte grote liefde Sita en uiteraard een buurman.
Daarnaast nog een tijdje staan praten met Joost (DJ Joost van Bellen. Red.) En voordat U het zich afvraagt: Neen, geen buurvrouwen.




Wat betreft de opvoering van hierboven reeds tweemaal aangehaald stuk in de nacht voorafgaand aan de afgelopen nacht kan ik U het volgende vertellen:
Een aantal foto's van onze show in Stairway to Heaven is reeds online!


Aan het begin van de avond bleken twee oud-castleden Stairway te hebben uitgekozen voor hun vrijdag-avond-drankje. Het was heel leuk om Joram (Riff Raff) en Maartje (Transylvanian) even gezien te hebben. De show zelf verliep nagenoeg perfect. De opkomst van Riff was zondermeer indrukwekkend en Magenta kwam, net als in de film, daadwerkelijk op door van de trapleuning te glijden. Het publiek (ook al kende het helaas bijzonder weinig "callback-lines" reageerde met bijkans overdadig enthousiasme op alles wat er op en rond het toneel gebeurde. En zo hoort't ook!




Toen ik vanochtend thuiskwam had ik net even tijd voor een verkwikkende douche vooraleer naar mijn moeder's woning af te reizen vanafwaar zij, m'n zoon en ik werden opgehaald om samen met Tante Mary de nieuwe residentie van m'n broer's gezin te bewonderen. Zij wonen in een alleraardigste (nu nog vrij rustige) buurt. Binnen een paar maanden zullen alle huizen in de buurt zijn opgeleverd en verwacht men wat meer leven in de brouwerij. Dat wordt al enigszins verzorgd door een in de buurt verwerkte commune-achtig met opzet zo geplande samenlevingsvorm:
Een buurt binnen de buurt waarin alleen bewoners worden toegelaten die beschikken over een bepaalde levenshouding. Om met m'n broer te spreken:"Van die mensen die geen auto hebben maar met de tram of de step naar het werk gaan en zich zorgen maken over het milieu en zo in plaats van hun geweten af te kopen door per jaar 30 euro te storten op rekening van het Wereldnatuurfonds."




Op het moment dat m'n broer mij en Ferdinand weer voor onze eigen huisdeur afleverde, kwam ook buurvrouw Angèlique net thuis. Toevallig, niet?




U zult begrip kunnen opbrengen voor het feit dat ik U nu reeds welterusten wensch.
Na verscheidene zware dagen en het totaal ontbreken van nachtrust in de afgelopen nacht; het zestal (onderbroken) aantal uurtjes van de nacht ervoor, de vijf van daarvoor, de twee van daarvoor en de zes van daarvoor mij zwaar moet concentreren om niet te vervallen in chagrijnigheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!