Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 17, 2003

"Sportdag gisteren was errug leuk, pap!"
Wat ben ik voor een vader? Heb ik eroverheen gelezen bij het doornemen van de maandelijkse nieuwsbrief? Niet naar de juf geluisterd toen die er kond van deed?
Stond m'n oogappel daar een beetje te zweten en zich uit te sloven op wedstrijdonderdelen als "Zakhupsen", "Aardappellopen" en "Snelsteppen"...stond er
geen liefhebbende papa langs de kant om hem aan te moedigen!





Casper, supermarktmedewerker en zoon van Wendy (eermalige oprichtster van ALTO)
is zestien jaar geworden zo wist hij vanmorgen te melden. Ze worden ook veel te snel groot...




U heeft vast wel gehoord van het grootschalig onderzoek naar depressiviteit dat onlangs van start gaat.
Welnu, ik weet niet of het er veel mee te maken heeft (al heb ik zo mijn vermoedens)
maar uit ander onderzoek blijkt dat regelmatig uitslapen de kans op hartkwalen
aanzienlijk doet afnemen.
Daaruit volgt de door mij voorzichtig getrokken conclusie dat studenten aanmerkelijk
gezonder zouden moeten zijn dan mensen met kinderen.
Maar of dat ook zo is?





Zo dadelijk ("Met de nadruk op lijk" zou Urbanus zeggen) beginnen de Algemene Beschouwingen. Ik wens met name de oppositie (ja, ook windvaantje Bos) veel sterkte en wijsheid toe!
Protesteren werkt, mensen. Kijk maar naar de conclusie die Anders Moberg heeft getrokken na het zich aantrekken van de publieke opinie.
Het Moberg-effect trok AHOLD richting strafbankje op de beurs. Om dat te voorkomen
is zelfs president-commissaris de Ruiter afgetreden.




Strakjes ga ik met Ferdinand naar het verre Utreg. Op ziekenbezoek bij Daniëlle.
Eens kijken of wij iets kunnen doen om haar leed wat te verzachten.
Wellicht kan een boek haar interesse wekken.
Ik weet niet of het werkt want het staat niet in het hoofdmenu van Almererulez en dus is lezen blijkbaar voor jongeren niet interessant. Is het U wel eens opgevallen
dat jongeren als hobby zelfs opgeven de omschrijving "uitgaan, sex en relatie" zoals het kopje aangeeft in jongerenbladen en op jongerensites? Nu vraag ik uzelluf af, bij me eigen,
of de interesse van jongeren zou toenemen als in de index werd opgenomen "lezen/toneel"....


Nog even een aardige site pluggen voor mensen die vinden dat het leven te jachtig is. 't Gaat over mediteren en aanverwante levenskunsten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!