Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, september 22, 2003

Bij de bakker bleek dat ik niet over voldoende pecunia beschikte om mijn aanschaf te kunnen betalen. "Neem lekker mee en eet op" zei de bakker. "De betaling komt later wel."
Uiteraard was ik binnen een half uur terug om de verschuldigde som gelds te voldoen maar het geeft toch wel mooi even aan dat er nog winkels zijn die aan klantenbinding doen. All hope is not yet lost!





Op de weg terug naar huis passeerde mij een groep schoolkinderen onderweg naar schooltuinen, zwemles, bibliotheek or whatever.
Uit de groep weerklonk plotseling een luid en verbaasd klinkend "Hé!".
Het betrof een jonge dame wiens groep een tent deelde met de mijne op zomerkamp. Leuk dat zij mij nog herkende.




Yousef Yee, wiens taak het was gevangenen in Guantanamo Bay geestelijk
bij te staan, is aangehouden op beschuldiging van spionage.

Hij had namelijk een plattegrond van het complex op zak
en een lijst met namen van gevangenen.
Dat doet de vraag rijzen: waarom mag de wereld deze feiten niet weten?
Ik ben errug benieuwd wat men op deze vraag zal antwoorden.
Of deze vraag dan: Ben ik strafbaar als ik mensen wijs op links
waar je foto's en kaarten van het ge...eh..betroffen gebied kunt vinden?







Over demonstraties gesproken. Jolie

vond een link naar artikelen over de Provo-beweging. Ter lering ende vermaeck.






Thura kwam nog even op de koffie vanochtend. Haar zoon Noah wilde geen koffie maar kon uiteindelijk worden verblijd met een beker limonade.
Het was weer errug aangenaam. Iets minder bij het reisbureau en de Primafoon. Zal bij beiden terug moeten komen.
Wat wel gelukt is, is het huissleutels dupliceren ten bate van een zeker hier inwonend sleutelkind. Bij de sleutelmaker hoorde ik een bekende stem. Kon het echter niet plaatsen. Het bleek te gaan om ex-collega Edward die ik nog nimmer Nederlands had horen spreken.
Zodoende. Ferdinand kan in ieder geval twee op de drie keer met Maurits
en diens moeder samen oversteken. Dat scheelt alweer.
Maar die steken in je hart als je kind weer een nieuwe levensfase ingaat...gaat dat ooit over?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!