Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, augustus 29, 2003

Vandaag heb ik de volgende zoektermen voor jullie:
"Bloempje film"
en
"+gedicht +eerste +schooldag"
Verders heb ik deze nog in de aanbieding:
"bink".







Vroeger keek ik graag naar de Sci-Fi serie "Buck Rogers". U weet wel, met Gil Gerard,
"the only man who looks good in lycra".

Het viel mij op dat het geschreven woord werd afgedrukt met hoofdletters
op vreemde plaatsten in het woord. Zo had je bordjes met daarop eXit
en heaDQuarters. "Wat een onzin!" dacht ik nog. "Zoiets zal nooit in de echte toekomst
gebeuren." Kennelijk heb ik mij vergist. Kijk maar naar TV-programma's
als SpongeBob SquarePants en drankjes als breEZuH en wat te denken van het koosnaampje
schAtJUh? Soms wenste je een andere toekomst...


Ferdinand begint op school eerdaags aan een alleraardigst project
dat de naam draagt "Als een vis in het water..."
Het gaat over de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen.
Vragen als "Hoe ga je om met kritiek?", "Hoe los je een ruzie op?"
en "Hoe kun je een ander helpen?" staan hierbij centraal.
Het klinkt allemaal veelbelovend.
We zullen zien en wachten af.
Eva had besloten de middag bij papa thuis te brengen. Leuk, he?
Ze gaat vanaf morgen een week op vakantie en kreeg vanochtend van haar moeder,
buurvrouw M een hele mooie koffer die per sé meemoest naar papa's huis.
Heb zeker een half uur zitten kijken hoe ze sliep met op de achtergrond
"The first time I ever saw your face" van Roberta Flack op repeat.
Ze is zo'n geweldig mooi meisje...
Kinderen zijn gewoonweg fantastisch!
Zo ook de 15-jarige Marre Wiefer
.
Ondanks "enige tegenslag" gaat ze er vol tegenaan
met een houding van "mij stop je niet!"
Waanzinnig gewoon...
Met Eva samen Ferdinand opgehaald van de opvang en daar in gesprek geraakt met Irene, een lid van het circusteam
van afgelopen voorjaar. Zij vertelde mij dat Diane, een vriendin van haar die ik laatst op de tramhalte ontmoette en lid
van datzelfde team, de foto's inmiddels heeft laten ontwikkelen. Dientengevolge zullen zij binnenkort in mijn bezit zijn.
Ik ben benieuwd!
Nadat wij zijn zus veilig bij haar mama hadden afgeleverd gingen Fer en ik onderweg naar ons etentje nog even bij huis langs omdat ik nog eea moest kortsluiten met het castingbureau betreffende de klus van zondag aanstaande.
De voordeur die wij openden teneinde naar het huis van Pieter te lopen konden wij meteen openhouden voor de toevallig net gearriveerde Thura en Noah. Die laatste mag twee nachtjes achter elkaar in Huize Terrebel dromen
over wat hem zoal bezighoudt terwijl zijn moeder nieuw voer voor dromen creëert.
Heerlijk patatjes gegeten bij Pieter en zijn zoon Berend, die daar regelmatig logeert.
Terwijl zijn vader en ik wat "mannenzaken" bespraken genoten de kids intens van hun samen(en kind-)zijn.
Thuisgekomen zat ik lekker met Thura te klessebessen en wat telefoontjes te verwerken terwijl Ferdinand genoot van zijn nieuwe computerspel "Spy Fox".
Noah accepteerde dat ik hem hielp met uitkleden en slaapt de slaap der rechtvaardigen.
Ook mijn zoon is inmiddels onder zeil.
Nadat Thura was vertrokken had ik nog tijd voor één telefoontje met als resultaat dat Daniëlle vrijdag langskomt.
De deurbel kondigde de komst aan van een opgetogen maar ook zichtbaar vermoeide buurvrouw A.
Toen ik niet veel later even de deur uit was om buurvrouw M eea te laten toekomen ten behoeve van haar op handen zijnde vakantie verbaasde het mij ook niet toen ik bij terugkomst in plaats van de buurvrouw een briefje aantrof...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!