Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, januari 06, 2016

Wat ik vreemd vind: avontuur

Wat ik vreemd vind:
Mensen die zeggen wat avontuur te willen in hun leven
maar elke vakantie hetzelfde hotel boeken
en elk weekend dezelfde routine uitvoeren.

Amerika

Op rondreis door Amerika werd ik door de hospita van een penvriend het appartement uit gezet. Met mijn budget van exact tien dollar per dag was het inchecken in een hotel geen optie. Op het strand lag ik na te denken over een vervolgstap en genoot intussen van het uitzicht: er waren dames aan het hardlopen, er waren dames bezig met rek- en strekoefeningen, er waren dames aan het zwemmen en er waren dames aan het zonnebaden. Na een paar uren nam ik een besluit en stapte een telefooncel in. Mobieltjes bestonden nog niet. Ik pakte het telefoonboek en zocht en vond iemand met dezelfde achternaam als ik. Ik belde het nummer en stelde mij aan de meneer voor als zijn neef uit Amsterdam. 'Wat leuk!' zei hij en na zijn werk haalde hij mij op bij het strand Ik logeerde twee dagen bij hem waarna hij mij naar het vliegveld reed en ik mensen thuis kon verbazen over mijn avonturen in het land van de onbegrensde mogelijkheden.

IJsland

Een andere keer ging ik naar IJsland. Voor een weekend. En voor een meisje. Weer een ander keer raakte ik verdwaald in een vreemde stad en besloot aan te bellen bij een adres waar duidelijk een feestje aan de gang was. Men vond het erg grappig zomaar een wildvreemde te gast te hebben die zij konden uitlachen om zijn kennis van de Duitse taal en de volgende morgen werd ik keurig naar het treinstation gebracht.

Kudelstaart

Avonturen hoeven niet altijd veel geld te kosten. Zo ging ik op een regenachtige dag eens naar een plek waar veel verschillende bussen stoppen en besloot te ontdekken waar de eerstkomende bus mij naar toe zou brengen. Twee uren later dronk ik een kopje warme chocolademelk in een café in Kudelstaart.


De mooist avonturen beleef ik echter in mijn hoofd en hart.

Hier is Abel met 'Onderweg'

10 opmerkingen:

  1. Als ik op vakantie ga, kan ik in oorlogsgebied komen. Voor mij is dat spanning genoeg.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou nee niet telkens naar dezelfde plaats of hetzelfde hotel, hahahaha Ik ga wel als ik al kan, naar verschillende plaatsen, zien waar je uitkomt binnen Nederland heb ik ook weleens gedaan, erg leuk, gewoon een trein pakken en zien waar je uitkomt of inderdaad die bus... In Kudelstaart is niet zo heel veel te beleven, dat is dan weer jammer :P

    Leuk, maar zo op reis gaan, met heel weinig middelen, nee dat kan ik niet meer. Gezondheid, ik moet toch wel weten dat ik ergens een bed heb staan, van tevoren, maar waar dat is? Dat maakt mij dan weer weinig uit denk ik.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch lieve Terrebel. Al jouw mooie avonturen doen me denken aan de tijd toen wen nog jong waren Lefla en ik, en geen houtje hadden om op te bijten. Toch trokken we er liftend op uit, waar de gewillige automobilist ons ook wilde brengen en zo hebben we, eveneens als jij, heel wat spannends beleefd. Bedankt voor dit logje jongen, het haalde wat in mij boven. Bovendien genoot ik van alles wat jij allemaal ondernam!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha ik ga zelden op vakantie. Nu jij weer. Ik zie het nut er niet van in. Ja, als het geen geld kost is het leuk, maar de meeste vakanties die de meeste mensen houden kosten geld. Ik doe liever andere dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha heerlijke belevenissen. Toen mijn man nog leefde hadden we ook de raarste vakanties, we hebben in Turkije gedineerd bij mensen op de grond rond een blad eten en bij andere mensen bediend door een butler aan boord van een luxe motorjacht.
    Met hem was er altijd iets leuks te beleven, het was een mensenmagneet. In mijn eentje had ik nooit dat soort dingen meegemaakt denk ik. Nu mis ik hem al twee jaar lang en dat zal niet overgaan . Ik geniet van jouw vakantiebelevenissen en kan me daar goed in inleven. Van mij mag je er hele verhalen over schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben totáál niet belust op avonturen, waarom zou ik. Behalve dat zou ik dan weer nooit onder valse voorwendselen ge-(zeg maar mis) bruik maken van de gastvrijheid van mensen.Maar dat kan bést liggen aan het feit dat ik niet graag gebruik maak van de gastvrijheid van andere mensen, ik ben liever wat meer "op mezelf"!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het leven al één groot avontuur eerlijk gezegd.
    Avonturen beleef ik tegenwoordig op mijn DVD speler. Wat daar allemaal gebeurd !!

    Ik ben al op heel veel verschillende plaatsen geweest. New York, Las Vegas, San Francisco, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland, Nederland natuurlijk, Slovenië, Servië, Bulgarije, Hongarije, Turkije, Portugal, Spanje, Los Angeles en Kroatië. Ik denk dat ik ze nu allemaal heb.

    Vooral van onze reis naar USA en naar Bulgarije waarbij we Europa doorkruiste per auto hebben wij veel geleerd en veel gezien. De grootste tegenvaller was Turkije. Misschien dat ik later weer opnieuw ga reizen, maar momenteel heb ik die behoefte totaal niet meer. Thuis vind ik momenteel het mooiste, het allermooiste.

    Avontuur? Onze reis naar Bulgarije was dat zeker. Hoogzwanger reizen doorheen Europa. In een luxeauto weliswaar, maar daardoor besef ik wel hoe die vluchtelingen zich voelen. Hoewel ik sommigen hun gedrag totaal niet goedkeur begrijp ik wel hun beweegredenen. Ik heb in Bulgarije veel armoede gezien en in Servië ook. De meest gastvrije mensen waren trouwens in Servië. We vielen daar raar genoeg op! Onze gastheer vertroetelde ons enorm. Toch waren we geschokt door de armoede. In Servië begot.
    Zulke reizen zijn ook goed voor een mens.

    Momenteel heb ik er geen nood meer aan. Ik heb al zoveel gezien. Ook in USA trouwens. De zwervers in SF bijvoorbeeld.

    Ik weet nu dat wij RIJK zijn. En ik ben wel dankbaar.

    Mensen die elk jaar hetzelfde hotel boeken en terug gaan. Ik kan dat niet begrijpen. Wij gaan wel terug naar het o zo overheerlijke Center Parsc ;-) en we zijn wel eens drie jaar terug gaan naar Frankrijk tot dat die man ginds die onze gastheer was ons gewoon een bullebak leek te zijn :-).

    Ons Oost-Europse avontuur is me het best bij gebleven en het USA avontuur. We hebben daar trouwens nog iets extra's meegemaakt toen we extra in de gaten gehouden werden op de luchthaven, maar haha. Dat verhaal vertellen we nog vaak nu...een avontuur al was het toen allerminst om te lachen.

    Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toute aventure humaine, quelque singulière qu'elle paraisse, engage l'humanité entière (Jean-Paul Sartre)
    Ofte:
    Bij elk menselijk avontuur, hoe uniek het ook schijnt, raakt de hele mensheid betrokken.
    ... en dat is ook een beetje zo hé lieve Terrebel?
    OT: bedankt voor je reactie, die was heel doordacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja dat is waar, elk avontuur begint in je hart... Ik heb al heel wat avonturen beleefd in mijn hoofd. Ook mooi!1

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik probeer wel altijd een ander hotel te boeken aangezien wij graag van de wereld willen zien. Toch is het wel dat als ik een hotel erg fijn vindt dat ik daar wel weer een keer voor terug ga.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!