Goed nieuws is dat steeds vaker bedrijven worden betrapt op malafide praktijken (klik), bedoeld om mensen zoals u en ik op te lichten en/of te misleiden. Vooralsnog helpt het aanpakken van dit soort bedrijven niet veel want mensen blijven massaal geloven in berichten als 'Stuur dit door aan al uw vrienden, vul uw privé gegevens in op onze site en Steve Jobs zelf geeft u een nieuwe iPhone.' Maar ook eenvoudige raadspelletjes als 'Welk Friends karakter bent u?' zijn er niet per definitie voor ons plezier maar voor de mensen die bedrijven informatie verkopen als 'De gemiddelde Antwerpse vrouw van 52 heeft geel als lievelingskleur en kijkt gemiddeld iets meer dan vier uren per dag televisie.' Dit soort data is bijzonder waardevol voor (marketing)bedrijven. Die met uw toestemming ('Ja, ik ga akkoord met de algemene voorwaarden.') uw soms bijzonder gevoelige privé informatie voor van alles en nog wat mogen gebruiken.
Ook twee jaar geleden was Billy de Kat
graag in de binnentuin:
Ook deze week een zelfgemaakte 'lolcat':
'Ik hecht aan mijn privacy
en voer privégesprekken in de trein.'
Meer lezen? Mijn verhalenbundels/ In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/
Privacy is een woord dat aan het uitsterven is door die "bedrijven".
BeantwoordenVerwijderenGoed dat die aangepakt worden.
Privacy mag niet kostenen dus tieren de klantenkaarten welig.
BeantwoordenVerwijderenZoveel privacy is er niet meer in de wereld. Al denken we het vaak van wel.
BeantwoordenVerwijderenlove As Always
Di Mario
ik kijk er gewoon niet naar, voor mij is dat spam
BeantwoordenVerwijderenEen @->- voor jou.
Ik begrijp maar niet hoe mensen zich door dergelijke praktijken laten verleiden er er met open ogen intuinen... Je moet wel heel dom zijn om in die val te trappen!
BeantwoordenVerwijderenLeuke lolkat alweer...