Hier even de foto die als cadeautje was nagetekend door mijn gitaarleraar op een stuk papier van 50x65 centimeter:
Vandaag werd ik gebeld door de tussenpersoon van m'n inboedel-verzekering. Twee keer. Kreeg ik na mijn klachten over de trage afhandeling van mijn schadeclaim (de brand was in mei en totnogtoe alleen een voorschot ontvangen) eerst een tweewekelijkse update over het verder verloopt, tegenwoordig is dat tweemaal daags!
Van de verzekering heb ik nog ruim 8000 euro tegoed, van het UWV zo'n 1500, van de SP ongeveer 3000, van een buurman een paar tientjes en van diverse opdrachtgevers ongeveer 1000 in totaal.
Vanmorgen schreef ik zo'n castingbureau aan met de mededeling dat ik intussen drie maanden op het geld van m'n opdracht zit te wachten terwijl er uiterlijk twee maanden voor staat. Ik vertelde in de mail dat ik excuses als "wij zitten in faillisement" of "de boekhouder is op zwangerschapsverlof" niet meer accepteer en dat ik m'n geld binnen 48 uur wil hebben of anders overga tot incassomaatregelen. Ook wees ik ze op het feit dat castingbureaus afhankelijk zijn van hen die er staan ingeschreven en dat dit geintje wel eens een groot verlies aan inschrijvingen zou kunnen betekenen. Bovendien dreigde ik het bureau in negatief opzicht te noemen op vragen.blogspot.com.
Word ik nog geen twee uur later gebeld door dé directeur van één van de grootste castingbureaus van het land met uitgebreide excuses en de mededeling dat het binnen twee dagen allemaal in orde komt.
Eerst zien dan geloven want een paar weken geleden zei de verzekeringstussenpersoon dat ook.
Het Hoofd Technische Dienst van de woningbouw zei ongeveer 14 weken terug dat er "binnen twee dagen" iemand langs zou komen voor een paar kleine reparaties die achterbleven na de renovatie tgv de brand. Na ettelijke klachten per e-mail en telefoon was het vandaag zo ver: de voordeur gaat weer gewoon open na een druk op de knop van de halofoon.
Ook voor een ander akkefietje moest ik vandaag de woningbouw hebben. Nadat m'n waterkoker was doorgebrand door een verse kortsluiting kreeg ik na lang aandringen een tientje om een nieuwe te kunnen kopen. Afgelopen vrijdag ontving ik een acceptgiro voor een maand achterstallige huur met daarbij de mededeling dat ik de 10 euro ten onrechte ontvangen had en of ik die ook maar samen met de huur wilde terugstorten.
Het bleek geen foute grap maar gewoon een domme fout van de administratie. Maar goed ook dat het geen grap was want ik hou niet van die grappen.
Een opgeruimd karakter
49 minuten geleden