Kreeg keurig een bericht terug van de KPN gisteren naar aanleiding van mijn vragen. Wordt vervolgd omdat ik mij zorgen maak om het geestelijk welzijn van het KPN-management.
Soms maak ik mij zorgen om de medemens die op zoek gaat naar allerhande informatie. Neem nu hen die via de volgende zoektermen op dit weblog terechtkwamen: "sex met Michael van Gerwen";"slipje fietsen rokje";"partij vlinderstrikjes";"intieme telefoongesprekken";"blank meisje met zwarte asielzoeker".
Heel soms maak ik mij ook zorgen om m'n zoon. Is hij het ene moment bijzonder gecharmeerd van de muziek van The Byrds, ligt hij het volgende moment met veel genoegen te luisteren naar Die Einstürzende Neubauten. Het is een bijzondere jongen, Chriet. En dat is-ie. Zo heb ik hem er nog nooit op kunnen betrappen dat hij wie dan ook beoordeelde op uiterlijke verschijning. De boosheid van hen die zich eraan ergeren dat vrouwen als slank model op billboards verschijnen is aan hem dan ook niet besteed. Ziet U bijvoorbeeld de reclamespotjes al verschijnen van auto's die er ook in de reclame uitzien zoals op straat? Met moddervlekken, krasjes op de lak en een of ander shagrijnig type achter het stuur dat zich zit te verbijten in de file? Natuurlijk niet! Wat te denken van een eerlijke reclamespotje voor een realitysoap:"Heeft U zelf geen leven kom dan bij ons kijken hoe wij dat van anderen doelbewust manipuleren en filmen met een zogenaamd verborgen camera.". Reclamemakers kijken nauwelijks naar de werkelijkheid maar scheppen een droomwereld voor de consument. Zo zijn ook de foto's van mooie vrouwen in uitdagende kledij niet bedoeld als weergave van de werkelijkheid maar als middel om een bepaald produkt te verkopen. Mensen die dat niet inzien moeten maar eens wat realiteitszin kweken.
Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Cor Strik
Over contrasten gesproken
58 minuten geleden