Een stap achteruit
Hoera! De NS komt weer met een onzalig plan: kaartjes die je aan het loket haalt duurder maken dan automaat-kaarten. Het gaat alleen om kaarten die je niet uit de automaat kunt halen, zegt men. Nog niet zo lang geleden beweerde een NS-woordvoerder dat tegenwoordig elke kaart ook uit de automaat leverbaar is. Hoe zit dat eigenlijk? Bovendien krijg je de "toeslag" niet terug na invullen van het schadeformulier bij het niet (op tijd) rijden van de trein. Niet alleen SP-kamerlid Arda Gerkens spreekt er schande van...
Ook veel automobilisten zouden zich moeten schamen. Het is verontrustend om te merken hoe weinig bestuurders van gemotoriseerde voertuigen niet weten dat rechtdoor gaand verkeer voorrang moet worden verleend.
Ja, ook achtjarige jongetjes op de fiets en achtjarige jongetjes die aan de hand van papa meelopen moeten tot verkeersdeelnemers worden gerekend.
Als de deelraad na het ongeluk van gisteren nog niet wil luisteren stuur ik Agnes Kant op ze af!
Buurvrouw Angélique zorgde er gisteravond weer voor dat ik glimlachend in slaap viel.
Eerder op de avond kwam buurvrouw Johanna nog op bezoekrecht-visite en ook toen bleek weer wat een klessebes Superfer toch eigenlijk is.
Had pas met Ferdinand weer'ns zo'n gezellig gesprekje: over slavernij deze keer.
Over de slavernij die men bedoelt als het onderwerp in de TV-gids staat vermeld maar ook over de diverse vormen waarin slavernij tot de dag van vandaag blijft voorkomen. Ja, jongens en meisjes: de slavernij is nog niet afgeschaft
en Abraham Lincoln was helemaal niet zo geweldig. Economische motieven lagen ten grondslag aan zijn besluit om slavernij te verbieden. Het relatief rijke Zuiden zou financieel aan de afgrond geraken als zij opeens hun arbeidskrachten moesten betalen daarmee het Noorden een voorsprong gevend. Zijn aktie bleek uiterst succesvol.
Bijna net zo succesvol als mijn omzetting van beroep. Ik bedoel maar:
een uur lang Twister spelen en er bovendien voor betaald krijgen!
Het leven is zo goed voor me...
Zo wordt ik steeds maar weer bevestigd in mijn paranoïa. Dit keer is Diemen aan de beurt om te worden lamgelegd door een stroomstoring.
Nog steeds allemaal toeval? Ik geloof er niets van!
Vind blogstukjes van mij op onderwerp:
Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.
Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!
Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie verrichten. Elke bijdrage is welkom!
Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!
Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie verrichten. Elke bijdrage is welkom!
woensdag, januari 07, 2004
Abonneren op:
Posts (Atom)
Populaire berichten
-
Wij hebben het ontzettend goed. En velen lijken dat niet te beseffen maar nemen het als vanzelfsprekend aan. Sterker nog, als 'verdiend...
-
Altijd een leuke vraag: als je naar het verleden kon reizen en maar één punt kon uitkiezen, welk moment in de tijd zou dat dan zijn? Er zijn...
-
"Het wordt je zo opgedrongen! Je ziet bijna geen blanke heterostellen meer op tv!" "Joh. Goh. Noem dan eens één televisieseri...
-
Binnenkort zijn er in Nederland twee werkenden per gepensioneerde. Twee mensen moeten dan de AOW van één andere ophoesten. Met het huidige g...