Niet werkt
Voor de echte "Trekkies" is er tegenwoordig: http://www.newvoyages.com/. The Five year mission continues!
Zo ook het verhaal van mijn persoonlijk klein geluk: Met m'n zoon en dochter wezen lunchen bij oma waar Eva een tekening maakte voor oma en een heuse toneelvoorstelling ten beste gaf. Ook at zij veel: een hele croissant, een hardgekookt eitje en maar liefst twee beschuitjes met kruidenboter en hagelslag.
Thuis een potje badminton gespeeld en even met buren Dudo en Debbie gekletst. Onderweg kwamen wij vandaag maar liefst vijf bekenden tegen. Zelfs voor mijn doen wat veel (ter vergelijking: gisteren betrof het slegs twee bekenden)...Na het badmintonnen konden de kinders lekker bubbelen in de door mij schoongemaakte en gevulde jacuzzi waarbij ik ook meteen maar even de vensterbank en raamkozijnen heb schoongemaakt.
Na de pasta met oma's zelfgemaakte pastasaus gingen mijn zoon en ik voor ons traditionele potje darten. Ook Eva liet zich niet onbetuigd op een dartbord: zo eentje met magnetische pijltjes, met wat kortere afstanden van vloer tot bord en van klein meisje tot bord...;-) Toen de visite kwam gingen broer en zus met lichte tegenzin naar bed. Gisteravond was ik langsgeweest bij buurman Jafaar en vandaag kwamen vrienden Bas& Elsa bij ons. Eigenlijk had ik nog de intentie m'n kinderen wakker te maken om 's nachts naar de sterren te kijken maar de bewolking boven ons deel van de stad weerhield mij ervan dat plan ten uitvoer te brengen.
Een ander plan dat ik wellicht eerdaags ten uitvoer zal brengen is overstappen naar een internet-provider die mij wel degelijk een verbinding geeft, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Daar betaal ik tenslotte voor. Van de bakker zou ik het ook niet accepteren wanneer ik betaal voor gesneden brood en "alleen maar" ongeveer 1 maal per week zelf het brood thuis in plakjes hoef te snijden. Als de bakker zou beweren dat ik niet hoef te zeuren omdat ik meestal wel krijg waar ik voor betaal zal ik op z'n minst een korting kunnen bedingen voor die keren dat zijn snijmachine weigert. Het zou toch absurd zijn wanneer ik als consument zou moeten opdraaien voor zijn probleem. Toch is dat wel degelijk het geval bij menig internet-provider. Kent iemand van de lezers er wellicht eentje bij wie de 24-uurs/7 dagen per week verbinding daadwerkelijk standhoud? Dan houd ik mij aanbevolen. Momenteel zit ik bij XS4ALL waarbij het een tijdlang vrij goed ging maar die het opeens weer volledig laat afweten. Nogmaals: ik vind niet dat het mijn probleem is wanneer hun broodsnijmachine niet werkt.
Een opgeruimd karakter
52 minuten geleden