Helemaal vergeten te zeggen: Monique blijkt Exseption te kennen!
Eén van mijn favoriete slaapliedjes voor Fer stond op:"On sunday they will kill the world"
en zij herkende de stijl. Tof, niet?
Buurvrouw A is nog gezellig op de koffie geweest en ik bij haar op de thee.
Heb haar nieuwe bedlampjes mogen bewonderen. Echt wel koel!
Fotorolletjes ingeleverd en m'n camera ter nakijk afgestaan:
Ongeveer één op de vijf keer sluit de sluiter niet.
En dat is toch wel essentieel...
Aardig kijkvoer voor onze kinders heden ten dage. Bijvoorbeeld op FoxKids: Shin Chan , over een etterbakkie met ouders die beter nooit getrouwd hadden kunnen zijn. De kijkbuiskinderen worden via deze serie voor de jeugd geconfronteerd met darmproblemen (met geluid!), vreemdgaan, scheiden, dronkenschap (inclusief braken!) en meerdere uit het leven gegrepen dingetjes. Waar zijn de leuke series gebleven?.
Armoede komt terug in het land: Ruim 40.000 mensen raken binnenkort door de nieuwe kabinetsplannen al hun recht op uitkering kwijt. Wat zullen die mensen gaan doen om in hun inkomen te voorzien? We wachten in spanning af...
Ferdinand heeft vanavond bij karate voor het eerst de Cooper-test afgelegd (voor zijn leeftijdscategorie dan toch) en is daarbij tweede geworden. In zijn woorden:"Het was net zo makkelijk als een kaars die uitgaat in de wind."
Waar haalt-ie't vandaan? Op de valreep nog even een fraai staaltje van racisme door de beleidsmakers:
Citaat uit de Wet Gelijke Behandeling:
De voorkeursbehandeling mag volgens de wet alleen worden toegepast op vrouwen of personen die behoren tot etnische- en culturele minderheden. Bij welke instantie kun je de staat aanklagen wegens oneerlijke praktijken? Let wel: ik ontwijk met opzet het woord "discriminatie" omdat dat niets meer of minder betekent dan "onderscheid maken tussen..." en dat doen we allen vrijwel dagelijks.
Vanavond gaat het dan toch echt gebeuren: Ik ga gewoon rustig een avondje TV kijken...:-)
Vind blogstukjes van mij op onderwerp:
Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.
Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!
Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie verrichten. Elke bijdrage is welkom!
Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!
Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie verrichten. Elke bijdrage is welkom!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Populaire berichten
-
Wij hebben het ontzettend goed. En velen lijken dat niet te beseffen maar nemen het als vanzelfsprekend aan. Sterker nog, als 'verdiend...
-
Altijd een leuke vraag: als je naar het verleden kon reizen en maar één punt kon uitkiezen, welk moment in de tijd zou dat dan zijn? Er zijn...
-
"Het wordt je zo opgedrongen! Je ziet bijna geen blanke heterostellen meer op tv!" "Joh. Goh. Noem dan eens één televisieseri...
-
Binnenkort zijn er in Nederland twee werkenden per gepensioneerde. Twee mensen moeten dan de AOW van één andere ophoesten. Met het huidige g...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!