Na een bezoek aan de fysiotherapeut gooide ik mijzelf volledig op het werken in huis. En dan bedoel ik: het verrichten van de aangifte omzetbelasting, een beetje werken aan mijn eerste roman, het aanrecht schoonmaken, foto's sorteren, afspraken maken, opruimen en in aanmerking proberen te komen voor een rol in een nieuwe theatershow, ergens in het buitenland. Zo werden aardig wat taken afgevinkt in mijn
handige mobiele Star Trek gerelateerde takenlijst. Ja, lieve lezers en lezerinnen...ik doe mijn best!
(Overigens: als u mij financieel wil ondersteunen mag u gerust
een verhalenbundel van mij kopen, hoor!)
Behalve dat hij goed zijn best doet op school heeft zoonlief ook het ene bijbaantje voor het andere verruild. In plaats van folders verspreiden mag hij eerdaags schappen vullen. Geen enerverend werk maar je verdient er je eigen geld mee en het is beter dan geen werk te hebben.
Tussen de bedrijven door vond mijn zoon ook nog tijd om een buurman te helpen met het installeren van diens nieuwe laptop. Ferdinand beschikt over de gave om mensen die simpele fouten maken eenvoudigweg te helpen zonder hen uit te lachen!
Ooit werd je als man uitgelachen als je vertelde dat je deodorant gebruikte maar inmiddels heeft de 'deo voor de echte man' een volledig eigen schap in de drogisterij. Dankzij uitgekiende campagnes en jarenlange manipulatie slaagt ook de cosmetische industrie er in om zelfs onverkoopbaar geachte produkten aan de man (of vrouw!) te brengen. Nog maar veertig jaar geleden was het in Nederland vrijwel ondenkbaar om een vrouw een broek te zien dragen. Dus let op mijn woorden: binnen twintig jaar delen voetballers in de kleedkamer elkaars mascara.
Niet alleen mannen die zich verzorgden waren watjes, Neen, ook mensen die zich zorgen maakten over het milieu waren 'softies'. Tegenwoordig tel je als bedrijf niet mee tenzij je 'groen' bezig bent en zelfs de overheid begint te beseffen dat wij maar één planeet Aarde hebben! Er zijn mensen die roepen dat onze regering 'heel veel' in onderzoek naar windenergie steekt...wel 3 miljard per jaar.
Dat is natuurlijk een schijntje als je écht wat wilt bereiken. Ik bedoel maar: Fortis bank, de hoofdsponsor van voetbalclub Feyenoord, ontving bijna 12 miljard euro aan steun. Met als enige reden dat de bank door jarenlang wanbeleid en mismanagement bijna failliet was geraakt.
Bijzonder slecht je bedrijf leiden levert dus vier keer zoveel geld op dan proberen de planeet te redden. Althans, wat betreft de Nederlandse overheid.