Het op straat staan kletsen met buurvrouw Rinie duurde gisteren maar eventjes. Het is namelijk al aardig koud buiten. Nog lang niet zo koud natuurlijk als in de winter van "De Hel van 63". Toen won Reinier Paping de elfstedentocht en reed ook de latere bondscoach van de nationale schaatsploeg Henk Gemser mee in de tocht der tochten. Zowel ik als buuvrouw Winonah waren nog niet geboren. Dat weerhield ons er niet van samen gezellig gitaar te spelen gisteravond.
Er is mij wel eens gevraagd waarom ik mensen die ik ken gewoon bij de naam noem hier. Ik zou natuurlijk pseudoniemen kunnen gebruiken maar met een overschot aan buurvrouwen wordt dat lastig onthouden. Alleen de letter dan? Ook lastig omdat ik op gegeven moment bijvoorbeeld maar liefst 4 buurvrouwen had wiens naam met een J begon. Daarom dus gewoon en simpel voornamen. U kent die mensen niet, zij kennen U niet en van die enkele persoon uit de kennissenkring die heeft gevraagd niet genoemd te worden maak ik simpelweg geen melding.
Het kan allemaal zo makkelijk zijn.
Neem nu het vermoorden van een stel al dan niet drachtige geiten. Die zouden de zogeheten Q-koorts kunnen veroorzaken en moeten dus dood...eh..."geruimd" worden.
Alles om te voorkomen dat het aantal mensen dat is overleden ten gevolge van de Q-koorts nog verder stijgt dan het aantal van zes waar de teller nu op staat. Natuurlijk is het niet leuk om iemand te verliezen aan de Q-koorts, de Mexicaanse griep (Heeft U er na de vaccinatie nog iets over gehoord? Nee? Werkt goed hè, die prik?) of wat het dan ook zal zijn waar ze volgend jaar mee komen. Klopt. En het is ook niet leuk als een kind of partner overlijd door een val van de keukentrap (daar is die weer!) of door zich te verslikken in een botje bij het eten van geitenvlees of door zich te verslikken in een visgraatje. Of knikker. Toch is dat aantal doden een veelvoud van het aantal doden dat overlijdt aan de Q-koorts.
Elk jaar sterven er ook tientallen mensen door toedoen van de trein. Of anders gezegd: met de trein als hulpmiddel...:-(
Reizen met de trein zou met hulp van de OV-chip makkelijk moeten worden maar vooralsnog zitten er nogal wat haken en ogen aan het systeem. De NS vroegen mij om een advies en dat gaf ik: Meer werkende poortjes op meer stations en die zichtbaar opstellen. Zet de NS-poortjes niet direkt naast die van de metro. Dat is bijzonder verwarrend. Advies aan de directie van NS: laat eens wat vaker de auto (al dan niet met chauffeur) staan en ga zelf ook met de trein naar het werk. Spreek zelf met de reizigers/klanten in plaats van het onderzoek volledig over te laten aan een extern bureau.
Het voordeel aan een nadeel van vandaag is:
Werkloosheid is goed voor de werkgelegenheid. 400.000 werklozen verschaffen gezamenlijk werk aan ongeveer 15.000 personen.
Elke dag (g)een lach.(2)😎
36 minuten geleden