woensdag, augustus 01, 2012
Teruggevonden
M'n moeder ging gisteren het ziekenhuis in om vandaag te worden geopereerd. Vanmorgen hoorden wij dat het tijdstip naar voren werd verplaatst en mijn moeder was opgelucht dat het nu snel voorbij zou zijn. Toen hoorden wij dat de operatie voorlopig is uitgesteld. Vermoedelijk door een opeenstapeling van fouten van artsen en verpleegkundigen. Het draait vooral weer om meer dan gebrekkige communicatie. Mijn idee is het dat vooral een bepaald soort mensen erg veel moeite heeft met communiceren.
Een bepaalde groep mensen hanteert een eigenaardig soort logica. Daar blijkt bijvoorbeeld uit dat alle moslims terroristen zijn 'want bijna elke terrorist blijkt een moslim te zijn!' Volgens diezelfde logica rijdt elke autobezitter rond in een Fiat Panda 'want elke Fiat Panda is een auto'.
'Moslims horen hier niet!' hoor je diezelfde mensen (die doorgaans weigeren zelf na te denken) wel'ns roepen. Ik denk dan meteen: zijn Moslims dan alleen maar in Nederland doof?
U begrijpt: ik ben niet onder de indruk van Telegraaf-lezers en PVV-stemmers.
Soms is het publiek niet onder de indruk wanneer een halfnaakte dame halsbrekende toeren uithaalt aan de trapeze en soms gaat men volledig uit z'n dak als iemand een gordijn opzijschuift. Dat vind ik zo leuk aan m'n entertainment-werk: elk optreden is volledig anders. Als administrateur bij diverse bedrijven had ik andere ervaringen...
Marketinggoeroe's zijn erg ervaren in het oplichten van consumenten. Zo bleek recent dat het eten van rozijnen hetzelfde effect geeft als het eten van een sportreep. Beide leveren ruim voldoende vezels en mineralen om dezelfde (sport)prestatie te kunnen leveren. Maar een doosje rozijnen kost beduidend minder geld.
Zonnebrandolie is ook vrij duur en elk jaar moet een nieuw flesje worden gekocht omdat het flesje van vorig jaar weliswaar nog half vol zit maar al z'n kracht heeft verloren. Nou, niet dus. Volgens de Consumentenbond is dat een regelrechte leugen en kun je met gerust hart je kinderen insmeren met de olie die je vijf jaar eerder kocht en die je net in een oude rugzak hebt teruggevonden.