maandag, december 26, 2011

Denken

Gisteren iets teveel gegeten maar gelukkig kon ik vandaag wat calorieën kwijt. Bijvoorbeeld door op de tramhalte te dansen met een lid van de couleur locale (Vertaling: een dronken zwerver) en door vanmiddag wat te doen aan buikspier-training en conditietraining.

Voor wie wat aan de conditie wil doen (zeker na de voor de weegschaal wat zware decembermaand) kan ondermeer terecht in de Van Hogendorphal in de hoofdstad. Vanaf 3 januari kan men daar elke dinsdagavond van 19:00 tot 20:30 terecht voor conditietraining voor maar 4 euro per keer!

Intussen kwam er ook vandaag weer een opdracht binnen die wat inkomsten zal opbrengen.

Serious Request van 3FM bracht ruim 8,6 miljoen euro op voor het goede doel. Mooi toch? Welk deel van dat bedrag daadwerkelijk wordt besteed aan projecten van Het Rode Kruis weigert men bekend te maken is heel lastig uit te rekenen.

Mensen steunen graag een goed doel. Zeker tegen het einde van het jaar. Voor de meesten is dat vast omdat ze iets goeds willen doen vanwege het goed doen. Maar bij hoeveel zal het louter gaan om het afkopen van het eigen geweten? En waarom steunt men een goed doel niet in bijvoorbeeld februari of oktober? Mooi hoor, dat van elk pak maandverband van een bepaald merk dat men koopt maar liefst een heel dubbeltje naar zielige kindjes in Afrika gaat. Maar als mensen dat ècht zo'n goed doel vinden, waarom kopen ze dan niet maandverband van een merk dat een euro goedkoper is? Dan kunnen ze 80 cent overmaken naar dat zielige dikbuikje met die vliegjes op het snoetje en houden ze bovendien nog geld over ook!

Niet dat er wat tegen is hoor, dat Proctor and Gamble en Unilever af en toe 0,0000000012 procent (een ruwe schattig mijnerzijds. Exacte cijfers zijn niet te vinden maar zeer welkom!) van hun marketing-budget naar een goed doel overmaken maar soms zet zo'n actie je wel even aan het denken.

Vandaag een filmpje van een andere goede actie: eentje uit de serie "Even Apeldoorn bellen" van een grote verzekeringsmaatschappij: