donderdag, juli 09, 2009

Daarvan

"De kosten voor dit telefoongesprek zijn hetzelfde als een lokaal tarief". Geen wonder dat het achteruit gaat met de beheersing van de Nederlandse taal. Als de automatische dame van het UWV al zo slecht Nederlands spreekt...

Ik word ook helemaal mesjoggene van al die formulieren en andere papieren waar UWV en aanverwante "dienstverleners" zo graag en veelvuldig mee strooien. Slecht voor het milieu ook. Ik zou willen voorstellen om al die rotzooi te dumpen in de vuilverbranding en die aan te sluiten op de stadsverwarming. Dan hebben we er tenminste écht iets aan, al is het dan maar voor even.

De gemeente Amsterdan is al jaren van plan om de vuilverbranding te laten dienen als energiecentrale voor de stadsverwarming dus men is op de goede weg. Nu ook nog even de crematoria aansluiten op datzelfde systeem en iedere Amsterdammer doet tenminste één keer in z'n leven iets goeds...

En waarom niet sportscholen aansluiten op het lokale electriciteitsnet? Dan gaat tenminste al die energie van die mensen die betalen om te fietsen zonder vooruit te komen niet verloren.

Je zou denken dat al die verbrandingsgassen slecht zijn voor het milieu. Dat is ook zo natuurlijk maar voor de mens zijn ze juist goed. Al die gassen vormen namelijk een mooie beschermingslaag tegen met name ozon. Vandaar mijn theorie: de milieu-beweging wordt deels (en in het geniep) gesponsord door de gezamenlijke fabrikanten van zonnebrand-olie.

Ach, nog even en de energiebedrijven gaan met elkaar "concurreren" (Of denkt U werkelijk dat de gasleiding die bij U door de straat loopt aan Uw buren ander gas levert dan aan U?) over de doorgifte van zonnestralen...

Energiebedrijf E.On is beboet voor het maken van afspraken over de marktverdeling tussen henzelf en GDF Suez. Het verbaast mij niets dat ook Tante Neelie vindt dat de mensen achter deze bedrijven boefjes zijn. Zo stuurde het E.On mij een rekening voor een bijbetaling die bleek gebaseerd op een veel hogere telling dan de meter aangaf. Op dit moment geeft de gasmeter een stand aan die zo'n 100 kubiek ONDER de stand ligt die volgens E.On op 20 mei jongstleden was bereikt.

Omdat de betreffende afdeling via het keuzemenu niet bereikbaar bleek én men weigert te reageren op brieven per post én per e-mail, belde ik vandaag de storingsdienst met de mededeling dat de meter al een paar dagen stilstond. Opvallend genoeg werd ik onmiddellijk doorverbonden met iemand met verstand van zaken aan wie ik het hele verhaal kon voorleggen. Ik vroeg de dame waarom E.On zo slecht bereikbaar is waarop zij vertelde dat men een achterstand aan het wegwerken is. Vreemd genoeg heeft de afdeling Incasso géén achterstand want van hen ontving ik al snel een dreigbrief:"Binnen tien dagen alsnog betalen want anders...". Ik hoorde haar lachen toen ze zei:"Ja, het is ons ook wel eens opgevallen dat zij nooit een achterstand hebben."

Resultaat is dat er alsnog een herberekening volgt van mijn werkelijk verbruik en ik tot die tijd dreigbrieven van de afdeling Incasso mag negeren. Nou, da's mooi.

De nieuwste kortingsaktie (U weet wel: met dat zegelboekje in de vorm van een portemonnaie) van Albert Heijn lijkt ook heel mooi maar wie een en ander narekent bemerkt een maximale korting van 2 procent bij een minimale uitgave van 50 euro. Het gemiddeld prijsverschil met bijvoorbeeld Dirk van den Broek is een veelvoud daarvan.

De link van vandaag is naar een waarschuwing aan hen die zich hebben ingeschreven bij castingbureau Starguide of dat net van plan waren.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Robert McNamara