Collega Jennifer kan opgelucht ademhalen: er is een andere kasbeheerder.
Voor een voormalig boekhouder is het bijhouden van de kasboeken
van de naschoolse opvang een veel minder groot struikelblok dan voor iemand met wat minder administratieve ervaring.
Over weinig ervaring gesproken: zouden de medewerkers van UPC en KPN
écht zo weinig ervaring hebben in het verlenen van diensten of worden zij erop getraind om het de consument zo lastig mogelijk te maken? Nadat ik bijtijds mijn dwaling bemerkte belde ik het KPN-nummer achter het zinnetje "U hoeft alleen maar dit nummer te bellen en wij zorgen ervoor dat alles weer goed komt." De dame achter dat nummer vertelde mij dat ik zelf UPC moest bellen. De meneer die ik daar te spreken kreeg wist mij te vertellen dat ik zelf KPN moest bellen om hen te vertellen dat mijn overstap naar UPC was teruggedraaid. Weer bij KPN aangekomen bezwoer men mij dat alle opdrachten voor de overzetting waren teruggedraaid voordat zij waren uitgevoerd. Niets aan de hand dus, zou je zeggen. Eergisteren bleek dat mijn ADSL-verbinding van KPN-dochter XS4ALL was verbroken. Bij XS4ALL werd ik verzocht KPN te bellen. Daar werd mij verteld dat ik om de opdracht tot beëindiging van mijn ADSL-abonnement een andere afdeling had moeten bellen. Wat stom van mij hè? Maar de dame zou met de hand over het hart strijken en namens mij een mailtje sturen naar de betreffende afdeling. Lief he? (Hoort U het sarcastisch ondertoontje?) Binnen drie werkdagen neemt "men" contact met mij op. Mij zou het niet verbazen als zij dat deden door het sturen van een mailtje naar mijn afgesloten adres...
UPC en KPN schat ik vermoedelijk beter in dan ik indertijd Jan Peter Balkenende inschatte. Ik dacht dat hij niet meer was dan een stroman van de Nieuw Nederlansche Adel (De Groot-Industriëlen ofwel de Machten van het Groot-Kapitaal) maar nee hoor: geheel op eigen houtje besluit hij de minima en de chronisch zieken binnen zijn koninkrijk te degraderen tot ordinaire bedelaars. Het is een schande meneer Sonneberg! En dat is't.
Gelukkig hebben we Sinterklaas nog die er gisteren zelfs voor zorgde dat er wat in Ferdinand's schoen zat die hij bij een supermarkt die voor Anders Moberg's bonussen zorgt in het raam had gezet. Tof!
Vandaag de dag begonnen met lekker schoonmaken en thee drinken met buurvrouw Angélique van wie ik wederom een kleine attentie mocht ontvangen. Net als overigens zojuist van Sinterklaas op het werk:
een sneeuwschudbol waar je een foto in kunt plaatsten.
Zo zie je maar weer: er zijn altijd nog meer leuke dan niet-leuke dingen in de wereld.