Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 23, 2020

Over tijd

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/
==============================================
Momenteel heb ik een vaste baan voor 24 uren per week. Daarnaast spendeer ik zo'n acht uren per week aan vrijwilligerswerk, lees en schrijf een uurtje of tien per week, ben een uurtje of twaalf met het huishouden bezig en probeer 56 uren per week te slapen. Boodschappen doen, koken, eten...uurtje of 15 per week, gok ik. Sociale media: nog eens zo'n tien uren per week. Misschien wel 20. Laten we het op 15 houden. Interactie met buren, vrienden, mijn vriendin en kinderen: twintig uren. Makkelijk. 

Wat doe ik met de overige acht uren per week? Televisie kijken? Een beetje, ja. Wandelen. O ja, ook nog. Zeker vijf uren per week. Hmmm...tsja, dan blijven er niet veel uren meer over. Maar dat is prima.

Gemiddeld (sommigen meer, anderen minder) werkt de werkende Nederlander 5,5 uren per dag. Dat geldt vooral voor kantoorpersoneel. De rest van de 8-urige werkdag is voor het lezen van weblogs, Facebook-berichten, het weerbericht van de aankomende vakantiebestemming, koffie drinken en de partner bellen over het avondeten. 

Wat doen wij (het gros der Nederlanders) dus dan voor het overige deel van de doordeweekse dag (want weekenden tel ik even niet me)? Stel dat wij 8 uren slapen. Er blijven dan dus (8+8) is 8 uren over. Één uur is voor woon-werkverkeer, één uur is voor boodschappen doen en koken en een uur is voor eten en afwassen. Voor het overige huishouden (was draaien, stofzuigen, opruimen) tellen wij een uur bij. Er blijven nog vier uren over. Zijn al die vier uren voor TV-kijken en of gezinsleven?



Hoe ziet de verdeling in uren per week er (ongeveer) uit voor u?


De wereld van entertainment - waarin ik pré corona bijverdiende bovenop mijn maandelijks salaris van €900 - ligt plat. 
Ik mis dus inkomsten.
Behalve door een boekje van mij te kopen (zie daartoe de kolom ter rechterzijde van dit blog) kunt u mij ook een beetje sponsoren
door te klikken op onderstaand betaalverzoek, vermomd als foto:
https://www.ing.nl/particulier/betaalverzoek/index.html?trxid=W8j7ZyKHhJgUabw2AXFPfQnZPLpsDknM

Via Paypal kan ook: https://paypal.me/weijnschenk


Meer lezen? Mijn verhalenbundels

4 opmerkingen:

  1. Er gaar aardig wat tijd in het bloggen zitten. ( miste ik in dagindeling nou het boeken lezen dat jij ook doet of heb ik er overheen gelezen?.) Ik besteed aanmerkelijk minder tijd dan jij aan contact met buren e.d.maar mijn dagen zijn te onregelmatig afwisselend om ze in uren uit te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die 5.5 uur is dat gemiddeld over een 7 daagse week of een 5daagse werkweek?
    Als ik aan het werk ben krijg ik juist later te horen.. joh, waarom reageer je niet op berichten... Nou omdat ik misschien aan het werk ben.

    Die vier uren die overblijven zijn om twee minuten voor zes een winkel binnen te lopen, keihard roepen ik ben nog net op tijd en dan nog zeker een kwartier in de winkel verblijven. Tenminste, dat is mijn ervaring.

    Love As always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. op mijn werk heb ik geen tijd voor internet
    de mensen verzorgen gaat voor
    -Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoeveel uren per week heb ik? Whahaha, ik zorg voor het huishouden, de ene dag meer dan de ander, het liefste als ik alleen ben. We vieren de liefde vooral als we samen zijn, boodschappen bijna elke dag. Koken, haken, mijn vrijwilligerswerk is nog steeds stil... dus heb ik juist meer uren? Op social media zit ik amper, behalve blog, probeer weer in te halen nu.

    Ben momenteel druk aan de haak voor een vriendin met chemokuren as we speak, en ze heeft haar hoofd maar alvast kaal geschoren, dus dat... ;-)

    De uren tel ik eigenlijk nooit...
    X

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!