Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, april 14, 2020

Goed nieuws en kattenlog

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

====================================================

Onlangs werd in Canada een verpleegster (klik. Engels) de toegang ontzegt tot haar huurkamer. De huisbaas vond dat zij mogelijk besmet zou kunnen zijn met corona en wilde niet dat de andere huurders eventueel aangestoken zouden kunnen worden. En ook vanuit India (klik. Engels) bereiken soortgelijke berichten over 'corona-angst' de buitenwereld. Niet aardig.

Wel aardig - en dus goed nieuws in mijn ogen - is dat beheerders van een paar vakantieparken (klik) in Nederland die wegens tegenvallende bezoekersaantallen vrijstaande huisjes gratis ende voor niets beschikbaar heeft gesteld aan verpleegkundigen die in de regio werken.

Kijk, die mensen begrijpen dat de hashtag #samensterk (Klik. Bedacht als hulpmiddel om via sociale media anderen te vinden die iets willen bijdragen aan het indammen van de pandemie) echt alleen nut heeft wanneer iedereen doorheeft wat het woordje 'samen' betekent. Zou fijn zijn als woningcorporaties en hypotheekverstrekkers (klik) dat ook eens zouden begrijpen.

Billy de Kat heeft vanaf dit plekje een mooi overzicht
over wat er zoal gebeurt in de gemeenschappelijke binnentuin:


De lolcat gaat dit keer over mensen die wetenschappers pas serieus nemen
wanneer het hen persoonlijk aangaat:

'Jarenlang probeer ik jullie te vertellen dat miljoenen mensen
per jaar sterven door luchtvervuiling en jullie halen de schouders op.

Maar nu ik jullie vertel over een virus dat (honderd)duizenden mensen doodt
slaan jullie massaal toiletpapier in?'

Meer lezen? Mijn verhalenbundels

5 opmerkingen:

  1. Allemaal fake news volgens Trump. Er is helemaal niets aan de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Samen moeten we het alleen doen, het klinkt me toch nog steeds niet logisch in de oortjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bizar toch dat sommige mensen zich niet aan regels houden met betrekking op corona en dat andere mensen die er werken voor virus worden aangekeken.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. op mijn afdeling is een corona-afsluiting gezet, het is geen lachertje
    ik snap die baas niet, die andere mensen kunnen het ook meebrengen
    -Een @->- voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik moet weer lachen... de lol cat... ja dat toiletpapier, kan iemand mij nu eens uitleggen waarom dat zo was en misschien nog zo is? Net als die zeep die ineens massaal wordt ingeslagen nu, wat deden de mensen daarvoor dan, nooit hun handen wassen of desinfecteren?

    Echt hoor... ik haal alles nog altijd gewoon zoals altijd, want ik deed dat allemaal altijd al...

    X

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!