Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, mei 31, 2019

Weten waarom (een verhaaltje)

Door het sleutelgat zag hij
wat er aan de andere kant van de deur was.
Daar wilde hij graag zijn!

Maar kijken door een sleutelgat
opent geen deuren.
Daar is een sleutel voor nodig.
Een sleutel die hij niet had.

Hij wilde die sleutel graag snel vinden.
Voordat hij vergat waar hij die voor nodig had
en blij zou worden van een sleutel
zonder te weten waarom.

======================================

Meer lezen? Mijn verhalenbundels

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

6 opmerkingen:

  1. Was de deur wel op slot dan?

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een mens is nieuwsgierig, iedereen wil de andere kant wel eens zien
    Ik wens je een fijn weekend en hier is een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat Di Mario zegt, ik lees het en denk... ik zou toch eerst proberen of de deur gewoon open is ;-)

    De sleutel... ja... daarna zou ik gaan kijken, wat is een logische plek...

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar door een sleutelgat kun je niet echt overzien wat er achter die deur is, misschien toch maar geen sleutel zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig
    klinkt als alzheimer delight
    groetjes vanuit greece

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een sleutelgat is een gat voor de sleutel, en niet om door te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!