Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, mei 21, 2019

Goed nieuws en kattenlog

Goed nieuws is dat wij binnen niet al te lange tijd niet meer hoeven te werken. Wij zullen allemaal zeeën van tijd hebben om de dingen te kunnen doen die wij écht willen doen. Als het aan bedrijven als Boston Dynamics ligt tenminste.


Dit is wat wij willen, toch? Machines die straatstenen leggen, huizen bouwen, pakketten sorteren en versturen...het zal ook niet lang meer duren voordat computersystemen zelfstandig de boekhouding van bedrijven kunnen doen en slimme algoritmes bepalen nu al betere bedrijfsstrategieën dan managers ooit zouden kunnen. Algoritmes bepalen nu ook al in seconden wat de beste methode is om een ziek mens beter te maken. Sneller dan het beste team van de beste artsen. Computerprogramma's bepalen wat de meest passende straf is voor een bepaald misdrijf dat gepleegd is onder bepaalde omstandigheden, puur door in enkele seconden na te gaan welke straf in duizenden vergelijkbare gevallen is uitgedeeld. Zelfs uw koffiezetapparaat is binnenkort slimmer dan uzelf!

Mooi niet, al die extra vrije tijd die wij binnenkort hebben? 


Billy de Kat speelt graag met mijn schoenveters:

De 'lolcat' van deze week:

'Mensen halen hun 'onderbuikgevoel'
vaak van Facebook'

Meer lezen? Mijn verhalenbundels

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

6 opmerkingen:

  1. Tja, niet werken is niet zo goed voor de meeste mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juist als ik niet werk, werk ik enorm hard. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien dat een robot met de juiste algoritmes de vrouw kan vervangen, of de man ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik blijf liever nog even werken. Ik heb er nog genoeg plezier in.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja, ik ben eens benieuwd op m'n werk hoe ze daar computers kunnen inzetten, maar het zou handig zijn om mensen op toilet te zetten of zo
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh zo... de lolcat van Fb, moest ik even over nadenken hoe dat in elkaar stak, jouw gedachtengang, maar ik heb hem, hahaha

    Ik zit telkens minder op fb, of eigenlijk, op ene andere manier, vaker via telefoon en dat is vaak irritant met scrollen en terug gaan dat je weer opnieuw kunt starten met scrollen, dus laat maar.... next, hahaha

    Dump site geworden eerder voor mij, tenzij het om een groep gaat, zoals stekkies groep.

    X

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!