Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 26, 2018

Iedereen gelijk behandelen?

Ik kan mij de tijd nog herinneren dat je als man een watje was als je toegaf deodorant te gebruiken. En moet je nu eens zien in de schappen van de drogist en de supermarkt! Ooit waren er voor mannen twee luchtjes beschikbaar: Tabac, voor mannen van onder de 40. En Old Spice, voor mannen van boven de 40. Ik voorspel dat de industrie en reclamemakers mannen binnen één generatie na vandaag zover gaan krijgen dat die lipstick en mascara gaan gebruiken. Let op mijn woorden!
David Bowie was zijn tijd met enkele decennia vooruit

Best ingewikkeld, al die verschillen en overeenkomsten tussen de verschillende geslachten. Bijvoorbeeld in taalgebruik.
Zo is 'eigenares' al de vrouwelijke versie van 'eigenaar' en eigenaresse zo vaak gebruikt dat men die vorm normaal is gaan vinden. Maar 'eigenaresse' is dubbelop. Dus. Helaas. Maar eigenlijk is het natuurlijk bijzonder vrouwonvriendelijk om te discrimineren. 'Vrouwelijke eigenaar' of 'Zij is eigenaar' is correcter. Je wilt als vrouw tenslotte toch gewoon als mens gezien worden en niet als 'wezen dat anders is dan een man'? Denk ik dan. Met goed fatsoen kunnen vrouwen niet beweren dat zij een gelijke behandeling willen én eisen dat zij anders worden behandeld! Toch? Of zie ik dat verkeerd? Wat vindt u: moeten vrouwen nu wel of niet als anders dan mannen worden beschouwd?

Wij willen graag iedereen gelijk behandelen. Maar vraagt u zich eens af:
wilt u écht dat uw buurman u behandelt zoals hij zijn schoonmoeder behandelt?


==============================================
In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

7 opmerkingen:

  1. Je bent een kanjer! What more need I say! groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Behandel ze naar hun persoonlijkheid, zoals jij ook behandeld zou willen worden.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mensen moeten niet aldoor alles altijd maar veranderen, want beter wordt het er toch niet van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik behandel een mens zoals ze mij behandelen
    ik zeg altijd ne goeiendag enzo
    het maakt me niet uit, zolang ze me maar niet kwetsen
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij is het gebruik van lippenstift en mascara jou niet onbekend ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. iedereen is mens voor mij. Dus geen aparte behandeling voor man en vrouw, ook niet voor mijn katten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zelf vind ik dat er wel degelijk een verschil is tussen man en vrouw, biologisch dan.
    Maar als het er op aan komt beide in een sociaal context te plaatsen zijn ze imo volledig gelijk aan elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!