Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, augustus 31, 2017

Persoonlijk

Ik hou van wandelen. In de stad. In de natuur kan ik het ook maar dat hou ik drie tot vier kilometer vol. In de stad kan ik ongemerkt 15 tot 20 kilometer lopend afleggen. Gewoon, omdat er - zeker in een voor mij nog onbekende stad - voor mij ontzettend veel te zien is.

In de natuur ook maar omdat ik niet ben opgegroeid met natuurwandelingen is dat voor mij al snel wat saai: laag groen spul=gras; iets hoger groen spul=struiken en planten; hoog groen spul=bomen. Grote vliegende dieren zijn vogels en kleine zijn insecten. Dan zijn er nog bloemen en paddenstoelen, beekjes en stroompjes. Einde van mijn Kennis der Natuur.

En u? Bent u meer een stads- of een natuurmens?

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

8 opmerkingen:

  1. Natuur! Ik woon nu 12 jaar in een stad en zou zo terug willen naar Zeeland. Ik mis de stilte en de rust nog steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geef mij maar de natuur, ik woon hier ook in park midden limburg....
    al ga ik ook wel eens graag steden verkennen
    Eén @->- voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk om te wandelen. Ik ben ook gek op wandelen. Overal naar toe zou willen doen. Gewoon lekker doen wat je wilt. Je voelt het beste.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeer zeker geen stadsmens...geef mij maar de weidse vlakten en de rust van een dorp.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles op z'n tijd al zal de natuur me nooit vervelen en zijn er wel stadsdelen waar ik het wel snel gezien heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op zijn tijd is de stad leuk, ik vind fietsen dan heerlijk. Dat gaat zo lekker snel, voor het gevoel denk ik hoor. Maar het wordt me te druk. Ben Amsterdamse, maar is alweer een paar jaar geleden dat ik er was. En toen nog alleen op bezoek bij vrienden die wonen aan de Amstel.
    En ook in de natuur, langs het water, in het bos, fiets ik liever.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, hoe jij de natuur beschrijft... je ziet duidelijk dat je een stadsmens bent!
    Maar ook de stad kan je op die manier bekijken hoor: kleine gebouwen zijn woningen en als er een vitrine te zien is is het wellicht een winkel, grote misschien kantoorgebouwen, overal heb je van die dingen waar groene en rode lichten aan hangen, enz. enz. *wink, big smile*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. er is meer natuur dan bomen en gras en struiken, hahahahaha

    Ik ben beiden en wel ben ik het met je eens, als ik ga kijken wat ik op 1 dag binnen Amsterdam lopend kan afleggen, Start Mercatorbuurt hop even naar de Kinkerbuurt, hop door naar Vondelpark, va PC Hooft hop naar Anne Frankhuis die kant op... en dan nog lopend terug naar CS, dan heb ik een aardige afstand afgelegd denk ik... Je ziet meer, je beleeft meer zelfs in observeren alleen al. En doen ook, fotografie, en de natuur...

    Langs of op het water, kan ik uren genieten, op het water wellicht vanaf een boot natuurlijk, maar erlangs, kijkend, wandelend, leg ik minder af, maar kijk net zo veel en geniet. Strand, oh kan ik ook uren dwalen, van links naar rechts, maar lastig om afstand te bepalen dan... soms denk ik, heb zoveel gelopen al, dan kijk ik achterom en lijkt het een klein eindje te zijn.

    Bos, met iemand samen kan erg leuk zijn, rust, stilte, vogels, praten, of genieten samen van geritstel, en fotografie, maar ik leg dan ook minder af, tenzij met iemand anders bij mij, ik kan het ook niet meer, lang en ver over onverharde wegen.

    Echter, hebben ze allemaal iets, maar het meest loop ik in de stad, het meest geniet ik van strand...

    X

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!