Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, augustus 09, 2017

'Omdenken', probeer het eens!

Ik hou daar wel van, dat 'omdenken'. Ik sprak ooit een jonge homo die door zijn ouders het huis uit was gezet. 'Waarom heb jij ons nooit verteld dat jij homo bent!' Zijn antwoord: 'Wanneer heeft mijn broer jullie verteld dat hij hetero is?'

Waarom doen wij vaak niet wat wij van anderen verlangen?
Als wij willen dat anderen zich op een bepaalde manier gedragen
is het wel zo netjes om het goede voorbeeld te geven, toch?

Toch worden ouders zelf dronken terwijl zij hun kinderen verbieden
zelfs maar een slokje bier te nemen. Er zijn er die vluchtelingen verachten maar
bij de eerste tekenen van paniek de eersten zijn die het land uit vluchten.

Best wel raar, vindt u niet?

Daarom de tip: stelt u zich voor dat een ander van u verlangt wat u van die ander verlangt. Succes!

=====================================

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

6 opmerkingen:

  1. Een doordenkertje voor velen, maar of ze het snappen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik probeer het regelmatig uit. Het is best wel goed, zo leer je ook dingen anders te vragen of te formuleren.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij doe ik dat zeer regelmatig! Omdraaien of omdenken..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede morgen lieve Terrebel.
    Daar heb je een punt: de mensen zouden daar eens goed moeten over nadenken, dat 'omdenken' is beslist de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Of gewoon niets verlangen van elkaar maar elkaar gewoon accepteren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het goede voorbeeld geven maar Terrence.. ik drink maar 2x per jaar... en toch, mijn kind drinkt meer, hahahaha

    Zo heb ik haar wel altijd aangepakt, als ik iets van haar verlangde, dan deed ik het zelf ook, qua opruimen in huis, maar denk jij, dat dit geholpen heeft? LOL...

    Omdenken, ja een ster ben ik nog net niet, maar ben er wel goed in om mensen dus even dubbel en dwars na te laten denken om wat ze zeggen, de andersom theorie erin te gooien.

    X

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!