Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, augustus 08, 2017

Goed nieuws en kattenlog

Goed nieuws? Fantastisch nieuws! Het aantal aanslagen wereldwijd is namelijk gedaald. 9% Minder aanslagen telde 2016 ten opzichte van 2015. Met maar liefst 13% minder slachtoffers. Elke is er een teveel natuurlijk maar de data is hoopgevend. http://www.nu.nl/terrorisme-in-europa/4849317/aantal-aanslagen-wereldwijd-gedaald-in-2016.html?redirect=1

(Helaas maakt dit voor het zieleheil van mensen die denken dat hun angsten feiten zijn helemaal geen verschil: voor hen zal de wereld tòch wel aan aanslagen ten onder gaan.)

Met name wanneer ik mij even niet zo goed voel ben ik blij met mijn kat. Een kat in huis hebben is vaak aantoonbaar goed voor lijf en leden. Maar eigenlijk wist ik dat al: http://www.nu.nl/lifestyle/4871687/katten-hebben-positieve-invloed-levenskwaliteit-mensen.html

Maneki Neko blijft een grappige kat:



De lolcat van deze week:

'Wat als wij volwassenen een 'corrigerende tik' mochten geven?'

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

9 opmerkingen:

  1. Mijn katten trekken zich van die aanslagen niets aan. Groot gelijk hebben ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar hopen dat we niet net op het verkeerde moment op de foute plekken zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, cijfers omlaag is goed, maar vanaf nul bekeken is elk geval er toch eentje teveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het leven is net zo onveilig als je zelf wilt geloven of wilt ervaren. In elke tijdsperiode zijn er dingen waar je aan dood kunt gaan. Oorlog, terrorisme, kruisvaarderstochten.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, hier hadden we een gevalletje met F16's en half Zeeland was bang. EN honden en katten zijn sws altijd goed voor je welzijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dieren in huis is altijd goed voor de mens, en de mens moet er natuurlijk ook goed voor zorgen!

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoop aanslagen weg blijft. Zegt helemaal niks. Dieren geven liefde.
    Mooie foto van deze poes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, dat noem ik eigenlijk geen goed nieuws hoor, elke aanslag is er eentje te veel en elk mensenoffer is dat ook. Maar dat er een dalende trend is stemt toch een beetje gelukkig...
    Zoals jij ook gelukkig bent met je lieve kat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dieren voelen heel goed aan "hoe mensen in hun vel zitten" en handelen daarnaar, ze kunnen heel veel troost bieden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!