Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, mei 29, 2017

Virtueel gesprek

'Ik zorg alleen voor mijzelf. Dat zou iedereen moeten doen!'

-'Iedereen moet zijn eigen problemen oplossen?'

'Ja, dat vind ik.'

-'Ook als die problemen te groot zijn om zelf te kunnen oplossen?'

'Ja want als je je eigen problemen niet kunt oplossen bent je niets waard als mens.'

-'Als jij zelf hulp nodig hebt, verwacht jij dan dat anderen jou helpen?'

'Ja natuurlijk, want in een samenleving moet je voor elkaar zorgen. Elkaar helpen dus.'

-'Maar jij zult nooit anderen helpen?'

'Nee, iedereen moet zichzelf helpen en bovendien heb ik het veel te druk met mijzelf om anderen te helpen.'

-'Hoe zou jij het vinden als anderen dat excuus gebruiken om jou niet te helpen wanneer je hulp nodig hebt?'

'Dat is onzin natuurlijk want als ik hulp nodig hebt kunnen anderen mij best even helpen.'

-'Maar jij helpt anderen niet?'

'Nee, natuurlijk niet!'

-'Helder.'

==============================================
Hoe zit dat met u: helpt u anderen wel eens? Vindt u dat anderen u ook wel eens mogen helpen?


In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

6 opmerkingen:

  1. Meten met twee maten en kortzichtigheid. Daar schiet niemand iets mee op...
    Warme groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas denken toch aardig wat mensen zo. Gelukkig zijn er ook heel veel mensen die dat niet accepteren.

    Love As always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, zo bijzonder he, jarenlang heb ik alleen maar geholpen en geholpen, was ik er voor anderen, toen leerde ik, als ik hulp nodig had, was er niemand... ja toen ben ik even gaan schiften in mijn vriendenkring, daar is dan ook bar weinig van over gebleven toen ik ineens nee ging zeggen... :O

    En toch ben ik er nog altijd, als men hulp nodig heeft en ik kan het? Al pik ik het er wel uit, blijf ik meer in balans.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik help want ik word ook graag geholpen, het is niet iedereen voor zich en god voor ons allen....
    Eén @->- voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach ww maken ons meer druk om onbekende slachtoffers dan om je eigen omgeving m, dat is mijn ervaring

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vreselijk toch hé hoe onze verzorgingsmaatschappij langzaam verwordt tot een egoïstische maatschappij waarin het iedereen voor zich is en solidariteit ver te zoeken is...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!