Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, april 29, 2017

Zaterdag's cursiefje: Moeten alle tradities worden behouden? (#Column)

Oude tradities moeten behouden blijven!
Politici, buitenlanders en gutmenschen
moeten met hun fikken van onze tradities afblijven.
Elke traditie moet blijven.
Behalve tradities waar ik tegen ben, zoals stierenvechten en zo.
Welke dat zijn verandert voortdurend.
Dat maakt het makkelijk.
Natuurlijk veranderen tradities constant.
Dat is traditie.
Palingtrekken en katknuppelen is zielig voor dieren.
En alle dieren zijn zielig.
Behalve dieren die ik eng of lekker vind.
Mensen tegen hun zin in gammele bootjes versturen
en vervolgens de schuld geven van een slechte economie
is een oer Hollandse traditie:


Traditiegetrouw hebben vrouwen minder rechten dan mannen.
Dus daar ben ik voor. En tegen.
Want anders krijg ik ruzie met mijn vrouw.

Ik vind dat de SGP moet kunnen zeggen
dat vrouwen geen stemrecht mogen hebben
en meisjes geen broeken mogen dragen.
Dat is vrijheid van godsdienst.
Ik vind dat moslims niet mogen zeggen
dat vrouwen geen stemrecht mogen hebben
en meisjes geen broeken mogen dragen.
Dat is islamisering.

Traditiegetrouw bewerkte Sinterklaas
de blote billen van vrouwen met zijn roede.
Stiekem vind ik dat een leuke traditie
maar als mijn vrouw meeluistert vind ik dat een slechte traditie.
Kortom: ik ben hypocriet.
Gelukkig is dat een oer Hollandse traditie.

==========================
Wat vindt u?
Moeten álle tradities worden behouden
of alleen de tradities die u persoonlijk leuk vindt?
En waarom andere tradities niet?

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

6 opmerkingen:

  1. Anoniem19:14

    Tradities hoeven van mij niet.
    Wel leef ik steeds meer volgens vaste patronen.

    zonnige groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tradities die er alleen zijn om de traditie verliezen hun bestaansrecht.
    Ze moeten wel ergens op slaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tradities zijn wel leuk, maar soms lijken het net wetten....
    Een @->- voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tradities zijn er om te veranderen! Die vastgeroeste gedachten en patronen, bah.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik volg vooral mijn eigen persoonlijke familie tradities, sommigen zullen niet meer gaan omdat een deel van de familie er niet meer is, maar in navolging daarvan doen we het soms nog met wat er nog wel is. Traditie ;-)

    4 mei ga ik mijn zelf verzonnen traditie weer uitvoeren, moet nog even een kaars halen, de lantaarn schoonmaken en dan... een traditie die per ongeluk is ontstaan, mijn dochter wil het overnemen zodra zij een huisje met groter balkon heeft of liever nog een tuin ;-)

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van mij mogen tradities er blijven maar ook veranderen met de tijd mee, aangepast aan nieuwe omstandigheden...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!