Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, november 07, 2016

Virtueel gesprek: de schuld van links

'Het is allemaal de schuld van links!'

-'Van onze linkse overheid, bedoel je?'

'Precies!'

-'Het is allemaal de schuld van onze linkse regering met de VVD aan het hoofd? Maar de VVD is toch die rechtse partij waar jij zo graag op stemt?'

'Eh...ja, maar dat bedoel ik niet!'

-'Wat bedoel je dan? De media bijvoorbeeld?'

'Ja, dat is ook een links zooitje dat ons onjuiste informatie geeft!'

-'Dagblad De Telegraaf bijvoorbeeld, de krant die zelfs door henzelf als 'rechts' wordt gezien en de grootse krant van Nederland is? Hun dochteronderneming en geliefd medium van rechts Nederland GeenStijl? En Het Journaal dat direct verantwoording moet afleggen aan onze rechtse regering? Vertel eens: wie bedoel jij precies met 'links'? Je maakt mij nieuwsgierig!'

'Nou eh...je weet wel!'

-'Nou eh...niet dus. Daarom wil ik dat jij mij vertelt wie jij de schuld geeft van wat er mis is in ons land. De term 'links' is mij wat te vaag. Bedoel jij daar de overwegend rechtse regering mee, de overwegend rechtse media? Bepaalde instellingen en personen? Zo ja, welke en wie?'

'Ja maar toch is het zo!'

-'Het is allemaal de schuld van links?'

'Precies!'

====================
Welke instanties worden bedoeld met 'links'
en hoe en waarom is 'het' hun schuld?

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

3 opmerkingen:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=I-vMkM574TQ

    Klein filmpje waarbij de mensen laten voelen hoe warm wij als volk zijn. Dan ben ik toch liever links met gevoel.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Links, rechts...het zal me jeuken. Mensen zijn mensen en leg je niet langs een meetlat.
    Dit zelfbenoemde "Beste kabinet sinds de WOII" heeft veel kapot gemaakt wat voorgangers met moeite hebben opgebouwd. Ik wil een eerste minister die een vent is of een wijf met ballen. Die weet wat het beste voor Nederland is en geen gedienstige lakei van Brussel is.
    Hartverwarmende link van Di Mario.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is de schuld van links, EU, Denk, Sylvana Simons, buitenlanders,gelukzoekers et etc. Hoe ik dat weet? Ut hep op feesboek gestaan (Hendrik).
    Zo is het toch hé, iedereen praat iederaan maar na. DWDD gezien? Daar was een interessant item over FB en hoe je bij een bepaalde voorkeur steeds berichten te zien krijgt die je in je overtuiging sterken...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!