Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, oktober 09, 2016

De week voorbij

Omdat ik het voorlopig rustig aan moet doen (zie vorige week: http://terrebel.blogspot.nl/2016/10/de-week-voorbij.html) had ik maandag het volgende takenlijstje:

-SMS'jes naar drie verschillende mensen;
*Telefoonnummer doorgeven
*Nieuw mobieltje regelen
*Afspraak doorgeven
-Bellen met drie verschillende mensen;
*Contactgegevens doorspelen
*Afspraak maken
*Met mijn vriendin
-Verjaardagskaart kopen en versturen;
-Twee mensen met elkaar in contact brengen via Facebook;
-Vijf e-mails versturen;
-Lakens wisselen;
-Oud papier wegbrengen;
-Kattenvoer kopen;
-Kat en goudvissen verzorgen;
-Geleende bakschotel terugbezorgen;
-Met een buurvrouw op visite gaan bij een vroegere buurvrouw
(de moeder van mijn zoon);
-Administratie (persoonlijk financieel overzicht september);
-Loonstrook doorsturen naar gemeente-ambtenaar;
-Een ritueel bestuderen voor uitvoering later op de dag;
-Vragenlijst invullen ten bate van psychologische begeleiding;
-Aantekeningen verwerken;
-Opzet maken voor opinie artikel;
-Opzet maken voor filosofische verhandeling;
-Ritueel bijwonen

Ik hou mij dus netjes aan de opdracht en hou het lekker rustig.
Iemand zei mij: 'Ik moet vandaag koken en de was ophangen. En dat is't.'
Waarop ik antwoordde: 'Dat doe ik ook. Maar dat staat niet op mijn lijstje.'

Dinsdag lag ik om acht uur op de behandeltafel van de fysiotherapeut en was de rest van de dag te vinden bij de bierbrouwerij waar ik werk. Onderweg schoot ik deze foto's:
Kunstmatig meer De Sloterplas
Naast de brouwerij

Een collega bracht mij thuis met de auto! Lekker uitzoeken waarom facturen niet betaald waren en zo. Heerlijk! Dit was mijn lijstje die dag:

-Werken
-Entertainment opdracht regelen voor vrienden
-Adres opvragen
-Fysiotherapie
-Drie mensen bellen
-Boodschappen doen
-Zwabberen
-Nieuw mobieltje bestellen
-Oude mobieltje schoonmaken voor hergebruik
-Bierproeverij regelen voor Broeders vrijmetselaar

's Avonds verdeed ik mijn tijd met het kijken van de nieuwste Fantastic Four film. U weet wel: die zo geflopt is. Mijns inziens volkomen terecht.

Woensdag kwam een onderhoudsmonteur langs om mijn keukengeiser eens flink onder handen te nemen en die nacht had Billy de Kat bij mij in bed geslapen. Uitzonderlijk voor deze voormalig wilde boerderijkat! Verder was dit mijn lijstje:

-Bewonerscommissie-zaken
-Column schrijven
-Rekeningen betalen
-Met drie mensen iets afspreken
-Kleine reünie middelbare school organiseren
-Contact opnemen met woningbouw ivm lekkage badkamer
-Tochtstrip en ontvochtiger kopen
-Cadeautje kopen voor een vriend
-Bar omzetlijsten verwerken
-De inhoud van mijn portemonnee onderzoeken
-Foto's sorteren
-Franse woordjes leren
-Zangoefeningen doen
-Badkamer schoonmaken
-Met mijn nieuwe (tweedehands) mobiel spelen
-Een buurtkind een sprookje vertellen:

Dat overbekende sprookje van de heeeeele grote goudvis die zó mooi was dat iedereen van hem hield en niemand kon bedenken dat-ie ook wel eens stout kon zijn. Op een dag kwam er een klein jongetje voorbij en zomaar onverwachts gooide de goudvis het jongetje een hele grote steen op diens kleine hoofdje. Het kleine jongetje moest heel hard huilen maar er was niemand die hem hoorde want hij lag onder die hele grote zware steen...

Kortom: ik denk niet dat het jongetje ooit nog stoeptegels in mijn tuinvijver zal werpen...;-)

(Soms ben ik niet zo aardig)

Al met al was ik op zo'n acht verschillende locaties deze dag.

Ik weet het: ik moet rustig aan doen.
Maar hoe sluit je je ogen voor de ellende in de wereld?
Twee video's deden mij huilen deze dag:



Waar gaan al die miljarden dollars eigenlijk heen die worden besteed aan internationale diplomatie en 'vredesmachten'? En waarom geven mensen vluchtelingen de schuld van de ellende in de wereld? Ik ben hier serieus kwaad over.



Een vriend van mij overleed aan deze ziekte (dementie). Dus. En steeds wanneer ik iets vergeet ben ik bang voor de eerste tekenen. Dus.

's Middags deed ik een klein dutje en 's avonds speelde ik wat met mijn nieuwe mobieltje, las een paar hoofdstukken en ging vroeg naar bed. Mijn zoon had zijn eerste tentamen en hoopte daarmee zijn eerste studiepunt ooit binnen te halen. Koel!

Al met al een lekker rustig dagje dus weer.

Donderdag was een heel prettige dag op het werk waarbij ik sterk het gevoel ervoer dat wat ik doe er echt toe doet en mijn inbreng wordt gewaardeerd. Fijn!
Mijn baas in gesprek

Een dove collega kreeg ik hartelijk aan het lachen met (mijn interpretatie van) de enige grap die ik ken in (soort van) gebarentaal. Van meerdere talen iets afweten is leuk: het is een makkelijke manier om iemand op z'n gemak te stellen.

's Avonds zouden mijn vriendin en ik bij een vriendin thuis een spelletjesavond beleven maar alle deelnemers waren zó moe dat het bleef bij pizza eten en film kijken. Op tijd naar bed dus maar weer.

Maar niet voordat ik - traditiegetrouw - zowel op mijn LinkedIn pagina (https://www.linkedin.com/pulse/taking-time-saves-terrence-weijnschenk-entertrainer?published=t) alsook op mijn Engelstalige blog (http://terrebelius.blogspot.nl/2016/10/are-all-conspiracies-just-theories.html) stukjes plaatste.

Vrijdag sliep ik wat uit, voerde de kat, at een oliebol, deed boodschappen, installeerde mijn nieuwe mobieltje, liet de huisarts mijn hart beluisteren en liet daarvoor een afspraak schieten, zoende mijn vriendin die toevallig op de huisartsenpost was en liet de fysiotherapeut mijn been betasten. Ik verstuurde een paar berichten en zou naar een rave gaan. Een 'classical rave' (dansen op Rachmaninoff! Hoe koel is dat?). Helaas was ik extreem chagrijnig en uitzonderlijk moe.

En hier de eerste 'officiële' foto die ik maakte met mijn Lenovo Motorola Moto G4, de opvolger van mijn trouwe Sony Xperia S:


Zaterdag én zondag was ik op visite bij een vriendin van mij en haar zoon in Spijkenisse. Gezellig! Zaterdag publiceerde ik nog een column (http://terrebel.blogspot.nl/2016/10/zaterdags-cursiefje-skynet-column.html). Bovendien ging ik zondag langs bij mijn vriendin op een markt in Den Haag alwaar wij gezamenlijk ook nog even een bezoek brachten aan mijn tante in Den Haag (en diens zoon ook nog even zagen). Hier een heel klein fotoverslag van het weekend:
 Rotterdam (denk ik) bij het overstappen van trein op metro. Of zo.
 Tijdelijk verdwaald in Den Haag
 Bij de Grote Markt in Den Haag
 Na een kerkdienst in Nisserwaard (zeg maar Spijkenisse)
 Station Den Haag
Traptreden metro Spijkenisse

Mijn moeder vroeg telefonisch wanneer zij mij weer ziet. Ik hoop binnenkort maar eigenlijk moet ik het dus rustig aan doen en wat minder afspraken maken.

Het muziekje van deze week:
Lang Lang speelt

Rachmaninoff Prelude Op. 23 No. 5




In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

4 opmerkingen:

  1. Ik moet niet zoveel.. ik doe gewoon.
    Helemaal niet op maandag, op mijn afspraken na natuurlijk, want belofte maakt schuld en dan moet je.

    owh... foto's sorteren, die wil ik ook nog doen, maar dat komt er maar niet van. Komt vast wel binnenkort. Binnenkort ja, want in december heb ik mooi twee dagen extra vrij.

    Vluchtelingen zijn niet de schuldige, dat is de mensheid.

    Het is niet goed als je moeder vraagt wanneer ze je weer ziet. Ga zo snel mogelijk naar haar toe.

    Love As always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al met al ben je de week toch weer doorgerold, Ik ben met "pensioen" dus ik heb helemaal niéts gedaan die week;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wordt al moe van het lezen...op mijn to do list staat niet zoveel...gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ankie22:06

    Strakke 1e foto !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!