Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, augustus 24, 2016

Dwangarbeid of gewoon goedkope arbeidskrachten?

'De cliënt mag niets doen wat deelname aan het arbeidsproces in de weg staat.', staat er in het regelboekje van de participatiewet. Elke individuele uitvoerende ambtenaar mag die woorden naar eigen inzicht interpreteren. Daarom is het dus zo'n zooitje. De ene ambtenaar zegt namelijk: 'Iemand moet vrijwilligerswerk doen want blijft daardoor - onbetaald weliswaar - deelnemen in het arbeidsproces.' Een andere ambtenaar zegt: 'Men mag geen vrijwilligerswerk verrichten want de uren dat men vrijwilligerswerk doet is men niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en staat men dus de eigen arbeidsparticipatie in de weg.' Bij 'uitkeringstrekkers' die pech hebben zijn deze twee ambtenaren in één persoon verenigd. Waarmee het voor velen letterlijk onmogelijk is zich aan de regels te houden: 'Moet vrijwilligerswerk of mag het niet?'

Door het hele land worden werklozen verplicht aan het werk gezet. Verplicht werken zonder salaris wordt ook wel dwangarbeid genoemd. Bovendien worden mensen ontslagen en vervangen door gratis werklozen. Pure broodroof dus. De overheid ontkent deze praktijk niet eens maar praat die goed: 'Lekker goedkoop, toch?

http://www.doorbraak.eu/het-grote-dwangarbeid-overzicht/

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden.

6 opmerkingen:

  1. Op zich zou je toch denken.. hier moet meer dan de helft van Nederland tegen zijn...we zijn toch slimme mensen.. wij nederlanders. Dan moet dat toch via de volgende verkiezing eruit gehaald moeten worden. Maar de politiek weet het wel zo te draaien dat er geen oplossing voor komt.. Zij hebben het zelf namelijk niet nodig.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In mijn ogen moet vrijwilligerswerk vrijwillig blijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen enkel werk is echt vrijwillig, er schuilt altijd een reden achter.
    Echt werk is ook niet echt vrijwillig, maar eigenlijk ook dwang.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het werken zonder loon slavenarbeid. Ik heb het dan niet over vrijwilligerswerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tsjah, ik ga vanmiddag weer werken, ik vind het leuk wat ik doe, tegelijk denk ik... de reiskosten zijn weer omhoog gegaan, ik ben gestart met 14 euro per maand ongeveer, nu heb ik net ingediend en zit ik al 20 euro per maand wat ik verslijt, en dat krijg ik wel terug, maar zit in een loop natuurlijk, moet weer op mijn OV gestort worden... uch... kortom het kost mijzelf ook nog eens.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen lieve Terrebel. Weet je, ik heb een voorstel: laat de politiekers die nu het mooi weer maken onbezoldigd vrijwilligerswerk doen in plaats van voor hun job dik betaald te krijgen. Ik denk dat die participatie wet dan wel heel snel tot het verleden zal behoren!
    Voor morgen een heel fijn weekend gewenst jongen, hopelijk zonder al te veel zorgen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!