Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, juni 26, 2016

De week voorbij

Maandag verbaasde ik mij over mijn klantmanager bij de gemeente. Twee weken eerder had zij mij al gevraagd om haar niet te laten doen waar zij voor wordt betaald (namelijk haar klanten helpen met hun eventuele problemen met de gemeente en hun uitkering als (deeltijd) werkloze: http://terrebel.blogspot.nl/2016/06/de-week-voorbij.html) maar deze dag belde zij mij vanwege een paar e-mails.

In één ervan bood zij mij een baan aan als colporteur voor een goed doel: op straat de huizen langs, trapportalen beklimmen, aanbellen en met mensen in gesprek gaan om hen over te halen een goed doel te steunen. Ik mailde haar terug met: 'Ik vertelde jou vorige week dat ik voorlopig niet langer dan 5 minuten kan lopen vanwege een gescheurde knieband, een beknelde zenuw in mijn been en een klapvoet. Bovendien wil ik graag een schriftelijk verslag van ons gesprek van vorige week.' Als reactie belde zij mij maandag: 'Daar wil ik op kantoor met jou over praten.' -'Je bedoelt dat kantoor dat ligt op 20 minuten lopen van de dichtstbijzijnde tramhalte?'

Vanachter mijn laptop kan ik gelukkig vrij veel doen [Deel op Twitter]: zo zocht ik wat zaken uit ten behoeve van de bewonerscommissie, hielp ik een vriendin, dronk ik koffie, schreef ik een paar sollicitatiebrieven en verbeet ik de pijn in mijn knie. 's Avonds werd ik door een Broeder opgehaald om die avond een fraai ritueel bij te wonen.
Het toetje bij de maaltijd na afloop was tiramisu. 
Niets mis mee

Na afloop van de avond bracht hij mij ook weer thuis. Gelukkig.

Dinsdag werd ik wéér van huis opgehaald. Nu door een collega. Op het einde van de werkdag mocht ik even zeggen wat ik op mijn lever had tijdens een werkoverleg en bracht diezelfde collega mij naar fysiotherapie. Daar gebeurde een klein wonder [Deel op Twitter] : tijdens een oefening schoot er een scherpe pijnscheut door mijn been en toen ik opstond van het matje op de grond bleek ik mijn linkerbeen weer wat te kunnen heffen. En dat zonder pijn te lijden! De fysiotherapeute vermoedde dat door een bepaalde beweging een beknelde zenuw niet meer bekneld was en dat ik daardoor nu weer wat mobieler ben. Rustig aan doen en vooral voorzichtig is nog even een verstandig moto. Eigenlijk altijd wel. Voorlopig sowieso mijn brace zichtbaar blijven dragen. Al is het maar zodat anderen zien dat er wat met mijn been mis is. Ja, om een of andere reden denken mensen dat zij mij met een gerust hart omver mogen lopen. Het overkomt mij met regelmaat dat mensen recht op mij af stappen en er van uit gaan dat ik wel voor hen opzij zal stappen. Dat zal te maken hebben met mijn lengte van 1.40m. Maar toch is het raar.

's Avonds was er een vergadering van de Bewonerscommissie met een paar mensen van de woningbouwcorporatie er bij. Helaas konden ook deze vertegenwoordigers mij niet helpen in mijn akkefietje met diezelfde woningbouwcorporatie: http://vragen.blogspot.nl/2016/03/mijn-antwoord-op-het-antwoord-van-ymere.html

Op het einde van een vergadering is het goed bier drinken

Woensdag hoorde ik van een vriendin dat zij zich zorgen maakt over haar zoon: die moest die dag een herexamen doen om alsnog zijn diploma voor het VWO in ontvangst te mogen nemen. Blij dat mijn zoon en ik die zenuwen niet hebben en hij 'gewoon' is geslaagd!

Onderweg naar die vriendin schoot ik dit plaatje:
En deze:


Verder viel het mij op dat velen willen dat anderen rekening moeten houden met hen. Maar is het niet zo dat wij allen rekening moeten houden met elkaar? [Deel op Twitter De ene mens is toch zeker niet 'belangrijker' dan de ander? Toch hoor je mensen roepen: 'Ik betaal meer belasting dan mijn buurman dus ik heb meer rechten!' [Deel op Twitter en meer van dat soort quatsch. Wat vindt u: heeft de gene die het meeste aan belasting betaald ook automatisch de meeste rechten?

Ik sprak met buurvrouw Angélique, at een broodje met mijn zoon en werkte aan het kasboek van de hoofdstedelijke vrijmetselaars. Verder schreef ik een stuk tekst voor op de website van een festival en deed ik de was, inclusief een handwas.

Donderdag was ik iets later dan gepland op het werk want de collega die mij (tijdelijk) haalt en brengt had thuis een lekkage na de zware regenval die nacht. Lekker veel gedaan die dag op het werk en het biertje na afloop was dan ook welverdiend.


's Avonds keek ik samen met mijn zoon naar de op een na laatste aflevering van Game of Thrones van dit seizoen. Gezellig! Verder schreef ik een stukje voor mijn Engelstalige blog: http://terrebelius.blogspot.nl/2016/06/when-your-child-hurts-you.html En vooruit, ook een stukje op mijn LinkedIn pagina: https://www.linkedin.com/pulse/future-changing-terrence-weijnschenk-entertrainer?trk=mp-author-card (Nee hoor, ik ben helemaal niet verslaafd aan schrijven! Ik kan alleen niet zonder. En dat is heel wat anders!)

Vrijdag kwam de uitslag binnen van het Brits referendum over al dan niet lid blijven van de EU. Op voorhand was al duidelijk dat veel Engelsen geen idee hadden waar het nou eigenlijk over ging. Deel op Twitter

'Wij zijn tegen buitenlanders die onze manier van leven komen overnemen in ons eigen land!' [Deel op Twitter] -'Zei je dat ook toen Engeland al die tientallen landen met geweld binnenviel, het dagelijks leven daar drastisch veranderde en die landen 'kolonies' noemde?'

'Wij zijn tegen de macht van politici en het grootkapitaal uit Brussel!' [Deel op Twitter] -'Je hebt liever dat de politici en het grootkapitaal uit Londen bepalen wat jij wel en niet mag?'

'Ik wil niet worden verkracht door buitenlandse moslims!' [Deel op Twitter] -'Verkracht worden door je christelijke buurman is wél prettig?'

'Zonder EU zal de immigratie ophouden!' [Deel op Twitter] -'Voordat GB toetrad tot de EU waren er geen buitenlanders in Engeland en daarom heet je loodgieter Jahdai?'

'Zonder EU krijgt de bevolking weer de macht over GB!' [Deel op Twitter] -'Je bedoelt die macht die het volk niet had voordat GB toetrad tot de EU?'

'Al die buitenlanders die niet werken moeten terug naar hun eigen land!' [Deel op Twitter]
-'Daarmee bedoel je die 300.000 Engelse gepensioneerden in Spanje?'

'Zonder EU wordt alles weer betaalbaar!' [Deel op Twitter] -'Zoals je visum wanneer je een weekendje naar Parijs wilt?'


EU tegen GB: 'Ik hoop dat jullie blijven
want in een unie sta je sterker!'
GB tegen EU: 'Nee, wij willen niet dat andere landen
ons zeggen wat wij moeten doen!'
GB tegen Wales, Ierland en Schotland:
'Ik hoop dat jullie blijven
want in een unie sta je sterker!'

Presidentskandidaat Donald Trump maakte het helemaal bont door te beweren blij te zijn dat Schotland had gekozen voor onafhankelijkheid. Eh...meneer Trump: een overweldigende meerderheid van de bevolking van Schotland stemde TEGEN een vertrek uit de EU...


Lichtpuntje was de reactie van de Amerikaanse zender Fox News
(Eigenaar Rupert Murdoch is 'toevallig' ook eigenaar
van de meest invloedrijke krant van Engeland: The Sun.):
'Groot-Britannië stapt uit de Verenigde Naties'

(Dieptriest natuurlijk dat één van de grootste mediabedrijven ter wereld zo'n kapitale blunder begaat. Goed, dan weten veel Amerikanen niet dat de Verenigde Naties niet dezelfde instelling is als de Europese Unie. Maar het zou zo mooi zijn als media beseffen dat zij het goede voorbeeld moeten geven.)

Nigel Farage (zeg maar de Engelse Geert Wilders) gaf een uur nadat de uitslag bekend was gemaakt toe dat hij gelogen had om mensen over te halen voor een 'Brexit' te stemmen: 'Dat de 350 miljoen die wij wekelijks aan de EU geven voortaan naar gezondheidszorg zou gaan had ik eigenlijk niet moeten zeggen. Het is namelijk niet waar. Sorry, foutje.' Intussen had h. Ondertussen had hij miljoenen mensen overgehaald zijn bewuste leugen te geloven. Onder meer met deze campagnebussen:
(Overigens is het in werkelijkheid ongeveer 200 miljoen en dus niet 350 en 'vergeet' meneer Farage de bedragen te noemen die de Engelsen van de EU ontvangen voor het onderhouden van wegen, het bouwen van scholen en in belastingvoordelen voor grote bedrijven zodat die werk kunnen blijven bieden aan de Engelse middenklasse. Bijvoorbeeld.)

Mijn klantmanager verzorgde voor mij een bekertje water bij haar op kantoor en vroeg mij haar naam te verwijderen uit onze correspondentie die ik online heb geplaatst in het kader van volledige transparantie. 'Ik maak mij namelijk zorgen over mijn privacy.' -'Zal ik je dan helpen met het instellen van jouw Facebook profiel zodat voortaan niet iedereen jouw weekendfoto's in diverse poses en klederdrachten kan zien?' 'Op Facebook vind ik het niet erg.' Ik vind het vreemd dat mensen hun naam niet willen tegenkomen in een nette brief maar het geen probleem vinden dat Jan en allemaal hun decolleté kan bewonderen in een foto waar ook hun naam bij staat. Maar dat zal aan mij liggen. Zij vroeg het netjes dus ik heb haar naam verwijderd.

U zult begrijpen dat ik zo snel mogelijk mijn tijd in de Participatiewet achter mij wil laten om verder verschoond te blijven van bezoekjes aan ambtenaren, hoe aardig die vaak ook zijn. Maar als ik eerdaags normaal betaald wordt voor mijn werk ('Ja maar gratis werkervaring is toch prachtig? Dan kun je je eindelijk weer nuttig voelen!' [Deel op Twitter]) is dat slecht voor de werkgelegenheid en de economie: dankzij mij hebben namelijk elke week een stuk of zes ambtenaren een paar uren werk. Ik schreef al eens eerder over het zelden genoemde feit dat werklozen zorgen voor bijzonder veel werkgelegenheid: http://terrebel.blogspot.nl/2015/11/werkloosheidsindustrie.html

Toevallig kwam ik op het kantoor de dame tegen die indertijd de cursus 'leer omgaan met geld' gaf die ik verplicht moest volgen van de gemeente omdat ik door toedoen van de gemeente in de schulden zit. Zij is voor mij een inspiratiebron want zij heeft - mag ik dat wel zeggen? - kanker overwonnen! Niet door diverse dure behandelingen te ondergaan maar door eeuwenoude methodes toe te passen en te luisteren naar haar lichaam.

Daarna ging ik naar de kapper. Altijd gezellig, die praatjes over 'al die oorlogsvluchtelingen zijn ordinaire gelukszoekers die hier hun handje komen ophouden en onze banen inpikken!' [Deel op Twitter] Ik vind het grappig als mensen zo vol overtuiging van die tegenstrijdigheden verkondigen.

Naar de Voedselbank kon ik niet want helaas kon mijn zoon niet mee om te helpen sjouwen en hoewel ik al weer behoorlijk mobiel ben heb ik nog te veel last van een gescheurde knieband om veel gewicht op het betreffende been te kunnen (ver)dragen.

Deze dag besloot ik - samen met mijn zoon - tot een kleine verbouwing van de keuken. Na enkele uren vonden wij al onze boormachine. Over een week of zo verwachten wij de volgende stap te zetten in ons ambitieuze plan: het vinden van de boortjes en bitjes! Waar wij een paar gaten in de muur willen hebben lig al min of meer vast: in de keuken.

O, en natuurlijk schreef en publiceerde ik ook deze vrijdag weer een verhaaltje:
http://terrebel.blogspot.nl/2016/06/woestijn-een-verhaaltje.html

Zaterdag was ik met mijn moeder en mijn zoon uit lunchen. Lekker en gezellig! Natuurlijk verrichtte ik ook deze dag wat vrijwilligerswerk: dingetjes uitzoeken voor de Amsterdamse Vrijmetselaars en voor de Bewonerscommissie.

Ik verwonderde mij over de naïviteit van mensen en hoe eenvoudig men zich door overheden en media laat manipuleren. [Deel op Twitter] Een grote krantenkop vertelt bijvoorbeeld: 'Twee Israëlische mensen licht gewond bij auto-ongeluk!' Pas later in het artikel wordt gemeld dat de 18-jarige vrouw in de andere auto door de (Israëlische) politie doelbewust is doodgeschoten 'want in plaats van een ongeluk zou het theoretisch zo kunnen zijn dat zij bewust bij het ongeluk betrokken was geraakt.' Dat de twee Joodse mensen licht gewond zijn geraakt is natuurlijk verschrikkelijk. Dat de jonge vrouw werd vermoord is haar eigen schuld 'want dan had zij maar niet als Palestijnse geboren moeten zijn!' Ja, logisch. Het fijne van het verhaal zullen wij nooit te weten komen want onafhankelijke nieuwsbronnen zijn lang geleden uitgestorven. En dat is jammer. Vind ik. http://www.haaretz.com/israel-news/1.726897 (Engels). Zelfs de redactie van de Israelische krant zelf stelt vraagtekens bij de ware toedracht. Anders zou men hebben geschreven: 'Terroriste gedood bij poging tot aanslag!'

Intussen stond mijn vriendin op een markt in Den Haag.
Tijdens het strijken, later in de middag, bekeek ik een serie YouTube filmpjes die ik ooit het etiket 'later bekijken' meegaf. Dankzij het Chromecast apparaatje dat ik ooit van mijn zoon kreeg bekeek ik de filmpjes vanaf mijn laptop gewoon op televisie. Handig!

Zondag dronken wij koffie met een vriend en terwijl mijn vriendin haar zelfgebouwde boot leegpompte na de regenbuien van onlangs
(Hier een filmpje van de proefvaart vorig jaar:
)
, hing ik de was op en ontdeed de vloer van kattenharen met hulp van een stofzuiger. Daarna wilde ik met mijn vriendin naar een markt waar ook vrienden van ons stonden maar daar was helaas geen tijd meer voor want wij werden verwacht bij het uitgestelde (want echt jarig in maart) verjaardagsfeestje van haar vader. Prachtig weer en heerlijke hapjes en niet te vergeten: fijn gezelschap!
 Metalen kunstwerk aan de muur met rozen op voorgrond
 Ik vertel lekker niet hou oud mijn schoonvader is geworden!
(Zelf staat hij hier achter het verkeersbord)
 Speeches, drank en muziek! Live!

Daarna nog even langs bij mijn schoonmoeder en daarna nog even bij mijn moeder voordat ik thuis achter de laptop mocht plaatsnemen om dit stukje te tikken voor u. De 'deel op Twitter' service mag u van mij gratis gebruiken! (Best veel werk voor mij om dat te integreren in mijn blog dus gebruikname wordt zeer aanbevolen! Bedankt!)

Als Trump inderdaad president van Amerika wordt verwachten vriend en vijand dat hij dat vooral voor persoonlijk financieel gewin zal doen en zeker niet omdat hij zo graag de medemens aan de onderkant van de samenleving wil helpen. Kortom: de rijken zullen nog rijker worden en de armen nog armer. Vandaar het liedje van deze week:

Hier is Elvis met In the Ghetto:




Deze week staan wij stil bij het overlijden van H.J.A. Hofland

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

5 opmerkingen:

  1. Dat mensen dom zijn, dat vind ik niet altijd erg, maar dat ze je er mee lastig vallen.. dat valt me altijd zwaar. Zo moest ik ooit naar apeldoorn naar de arboarts terwijl ik had aangegeven dat ik niet langer kon zitten en staan dan 15 min. Hoe moet ik daar dan ooit komen.

    Ik zou ook niet voor je aan de kant gaan... maar juist blijven stil staan en je even uitbundig begroeten.

    Volgens mij had ik je al een keer gefeliciteerd met je zoon, maar beter twee keer, dan niet, dus bij deze.. nogmaals gefeliciteerd.

    Degene die de meeste belasting betaald.. krijgt die misschien ook de meeste subsidie? Daar hoor je de mensen meestal niet over.

    De britten zijn er mooi in getuind.. en als het aan Wilders zou liggen volgt Nederland ook. Hopelijk zien wij wat voor ellende zij hebben.

    Je verhaaltje natuurlijk gelezen... zoals elke vrijdag.

    Ook in Israël worden fouten gemaakt. Helaas. geen natie of volk is perfect. Hopelijk komt het ooit nog zo ver. Maar als mensen geen vrede in hun hart hebben, zullen ze het ook nooit uitdragen.

    Mooi metalen kunstwerk, was die voor de tien jaar te oud geschatte schoonvader?

    Ik heb trouwens geen twitter... dus daar kan ik je niet mee verder helpen.

    Hopelijk wint Trump niet.

    Vind je het trouwens ook jammer dat de ieren zijn uitgeschakelt. Het toonbeeld van hoe supporters horen te zijn.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt weer een aardige lap tekst voor ons om te lezen.
    Dat van die keukenklus is me het meest bijgebleven ;)
    Groetjes en op naar een nieuwe week ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alsnog gefeliciteerd met het feit dat je zoon geslaagd is, mooi resultaat van hard werken.
    Fijn dat je nu weer iets mobieler bent en minder pijn hebt. Voor mij hoef je de moeite niet te nemen dat "twitter delen"ik heb geen twitteraccount, ook geen face book enz..... .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Terrebel!

    Mooi overzicht van de week...
    Ik kan wel merken, dat je inderdaad graag schrijft. Ik idem van dito...

    Helaas kan ik je niet helpen met Twitter. Ik doe er niet aan.
    Ik vind natuurlijk wel leuk, dat T. uitgescholden wordt voor "moron" en om dat te zien in een twitter-foto...

    Op naar een nieuwe week vol aangename (hoop ik) verrassingen en het beste met je ben!

    Groet van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je zoon!!! En de Brexit ach niets is wat het lijkt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!