Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, november 10, 2015

Goed nieuws en Kattenlog

Mexico staat op het punt marihuana uit de illegaliteit te halen. Goed nieuws voor gebruikers, minder goed nieuws voor de lokale politici drugsbaronnen. Het aantal moorden in Mexico zal significant dalen. En nee, van wiet roken ga je niet dood, wát Fox News ons ook probeert te vertellen.


(Voor wie het weigert te geloven: het is aantoonbaar dat wereldwijd dagelijks meer mensen sterven aan een overdosis alcohol dan per millennium (...) aan een overdosis wiet.)

Goed nieuws voor de bijtjes en de bloemetjes dan! Het heeft even geduurd maar ook onze overheid begint te beseffen dat wij maar één planeet hebben en legde een 'snelweg' voor bijen aan.

Goed nieuws voor mensen die graag PVV of VVD stemmen: volgend jaar mogen zij maar liefst 130 kilometer per uur rijden waar nu nog 120 km/u is toegestaan. Dat betekent een tijdswinst op sommige lange trajecten van maar liefst 40 hele seconden! Maar alleen als er geen ander verkeer is op dat moment.

http://nos.nl/op3/artikel/2067271-120-of-130-kilometer-per-uur-maakt-dat-zo-n-verschil.html
https://milieudefensie.nl/maximumsnelheid/alle-argumenten-op-een-rij

(Met name mensen die goede argumenten hebben waarom 130 kilometer per uur mogen rijden (in de praktijk wordt dit door files en zo nauwelijks gehaald in de praktijk, net zo min als 120/u nu) zoveel beter is dan een maximum snelheid van 120 kilometer per uur, verzoek ik te reageren.)

Uit gedegen onderzoek blijkt overigens dat er op trajecten waar weinig tot geen verkeer is (bijvoorbeeld op lange rechte stukken waar men nu al 's nachts lekker 130 mag scheuren), minder auto-ongelukken plaatsvinden dan op wegen waar veel auto's rijden, bochten en kruispunten zijn. Waarmee het 'bewijs' is geleverd dat juist langzaam rijden tot meer ongelukken lijdt. Goh.

Wat mensen die PVV, VVD, CDA en PvdA stemmen vast ook geweldig vinden (naast non-logica toepassen waar en wanneer dat zo uitkomt) is dat een grote groep asielzoekers die ons land binnen komen voor hulp direct in de gevangenis terechtkomen: de Koepelgevangenis Scheveningen is aangewezen als opvanglocatie. Huh? Maar al die gevangenen dan? Simpel feitje: de laatste jaren daalt de criminaliteit in Europa, óók onder allochtonen en óók in Nederland. Dat is natuurlijk écht goed nieuws! Mensen hoeven dus niet langer bang te zijn voor 'de stijgende criminaliteit van de laatste jaren'. Die bestaat namelijk niet. Ik weet het: cijfers en feiten hebben volgens sommigen niets met de werkelijkheid te maken maar weldenkende mensen zijn een andere mening toegedaan. En gelukkig maar.

 Wil je in bed stappen, ligt er een Zwarte Vlek onder de dekens!
Maneki Neko is gefascineerd door de badkuip. Vooral als daar water in zit.

De zelfbedachte 'lolcat' van deze week:

'Wij helpen je onvoorwaardelijk! Als je aan onze eisen voldoet.'

5 opmerkingen:

  1. Wel. Zelf heb ik nooit begrepen waarom alcohol wel legaal is en drugs niet. Het is allebei verslavend. Net als je verslaafd kunt zijn aan eten en een eetstoornis kunt ontwikkelen.
    Mensen die tegen drugs zijn zullen me wellicht hard tegenspreken, maar alcoholverslaafde mannen en vrouwen kunnen hun gezin en familie ook behoorlijk veel ellende bezorgen van geldproblemen tot relationele problemen tot werkloosheid tot...
    En roken?
    Man en ik roken totaal niet, maar onze zeventienjarige rookt nu wel volop.
    We zeggen gewoon hem wel dat dat heel ongezond is en hij heeft er genoeg voorlichting over gehad thuis en op school dus als hij het NU toch nog wil blijven doen. Wat dan?
    Hij doet dan maar. Het is zijn leven!

    Ik rij wat mag met de auto. En zolang het veilig is zal ik de maximum rijden. Niet om ergens sneller te zijn, maar omdat ik niet de zin zie om 70 te rijden waar je 90 mag. Of 30 waar je 50 mag. Ik vind 70 rijden op een autostrade levensgevaarlijk. Geef mij maar die 120 dan :-).

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles kan verslavend werken, inlcuis hobbies, kan ook veel stuk maken, zelfs simpele hobbies. Nou ja, het is waar van de alcohol, dat snap ik dus ook niet, maar ja ik drink dus niet, haha

    Wiet, ik sta zelf op de lijst voor medicinale wiet als ik zou willen, wist je dat? Ik laat het, ik doe het wel gewoon, maar wie weet ooit? Of nooit.

    De kat bij de badkuip, hahaha ik wacht tot hij/zij erin flikkert, zien of het het dan ook nog zo leuk vindt, weet niet of het een poes of kater is ;-)

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het voordeel is, het is een maximumsnelheid, dus je hoeft niet zo snel. Aan een overdosis wiet ga je misschien niet dood, maar het is niet gezond. Maar op zich zijn medicijnen ook niet gezond.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wiet vind ik zo erg stinken dat ik al bedank. Ongeacht of het medicinaal is of niet. Katten zijn leuk - bij een ander. Dat jullie kat(er) een badkuip leuk vindt kan ik me wel voorstellen: het is net een vissenkom, alleen is de vis wat groter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je weet hoe ik er over denk hé lieve Terrebel: ieder diertje zijn pleziertje of het nu wiet is of iets anders. Ik keur maar enkele dingen af, waaronder snel en onverantwoord rijden of geweld van welke aard dan ook. Ik kan nog wel een tijdje verder gaan met die opsomming maar ik denk dat dit niet de bedoeling is hé?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!