Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, oktober 05, 2015

Virtueel gesprek over geld


'150 Euro per maand kun jij best missen want dat is helemaal niet veel geld. Zelfs niet als je een uitkering hebt.'

-'Dus jij vindt dat jij 150 euro extra helemaal niet nodig hebt? Jij hebt tenslotte een betaalde baan.'

'Ja maar ik verdien heel weinig met dat werk dus ik heb die 150 euro heel hard nodig. Dat is namelijk best veel geld!'

-'Jij vindt dus dat 150 euro een laag bedrag is én jij vindt dat 150 euro veel geld is?'

'Eh...'

===========================
Pink Floyd - Money



6 opmerkingen:

  1. Het is te zien wat je moet doen om die 150 Euro te verdienen of op je rekening te krijgen. Sommigen moeten daar vijftien uur voor werken, anderen een uur of minder zelfs.

    Nadien waarvoor je het wil gebruiken.

    Vind jij 150 Euro veel voor een paar schoenen? Ik niet!
    Vind jij 150 Euro veel voor een gsm? Ik wel !
    Velen zullen net het omgekeerde vinden. Kopen voor 50 Euro een paar schoenen en vinden dat nog veel, maar geven met gemak 500 Euro uit voor hun Iphone.

    Geld maakt niet gelukkig, maar is wel erg handig als het er zomaar is.
    Zelf heb ik beide kanten gezien. Weinig geld en veel geld.
    Ik verkies toch veel geld :-). Het maakt rustiger... Zeker wel !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het veel geld.. dat heb ik altijd al gevonden. Toen ik wat minder had en toen ik iets meer had. Mensen moeten zeker niet oordelen over hoe een ander over geld denkt.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zal wel aan mij liggen, maar ik reken dit bedrag dus nog rustig terug naar guldens, ja dat is veel geld!

    maar bijna iedereen is ook al zo gek om gewoon 7 tot 8 gulden voor een brood neer te tellen, waar zijn we nu eigenlijk mee bezig!

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook voor mij is 150 euro toch een pàk geld lieve Terrebel, hoewel Lefla en ik samen toch een redelijk pensioen hebben. Wat moet het dan voor jou zijn die moet toekomen met een uitkering en jij en je zoon afhangen van de voedselbank? Iemand die ze goed verdient staat er niet bij stil dat ook in onze contreien armoe heerst en elke cent welgekomen is...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo is het met veel dingen, het hangt er een beetje vanaf vanuit welk perspectief je het bekijkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja 150 euries is veel en ben ik ff blij dat ik me daar niet druk om hoef te maken over dat geld...
    Handig als je het hebt maar kan best met minder
    Je geluk hangt er niet vanaf

    We hebben genoeg om van te leven en leuke dingen te doen maar zal het nooit over de balk smijten...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!