Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, juli 10, 2015

Had bepaald (Een verhaaltje)

Voor zichzelf had hij besloten dat zij onbereikbaar was.
Niet dat zij zo'n uitzonderlijke schoonheid was, hoewel zij zeker mooie trekken bezat. Althans, afgaand op de foto in het lijstje dat aan de paal in het midden van de kring gespijkerd zat.

Opeens herinnerde hij zich de ogen van zijn moeder en de diep er in liggende angst die er soms in verscholen lag.

Pas jaren later begreep hij waar zij zo bang voor was en hoezeer die ene gebeurtenis de rest van haar leven had bepaald.

==============================

Meer lezen? Mijn auteurspagina.

1 opmerking:

  1. Wel een heel apart "kringgesprek" ,ik ken kringgesprekken eigenlijk alleen van scholen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!