Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juni 10, 2015

Privacy opgeven om privacy te waarborgen!

Opgeven privacy

Ik voorspel dat over een paar jaar mensen via een sociaal media kanaal hun privacy volledig opgeven. Via hun webcam, de camera in hun smartphone, hun smartTV, hun smartwatch en hun XBox Kinect krijgen mensen die dat willen een kijkje in het leven van een willekeurig gezin. Voortaan besteden mensen enkele uren per dag met het volgen van het leven van anderen. Mensen die niet beseffen dat zij te zien zijn want technisch wordt het mogelijk om te voorkomen dat zij zichzelf zien.

Einde privacy

Ik geloof oprecht dat dat binnen een paar jaar - ook juridisch - mogelijk zal zijn.

Voor Ronald Plasterk (Minister van Binnenlandse Zaken) en Jeanine Hennis-Plasschaert (Minister van Defensie) komt dan een droom uit: iedere Nederlandse burger wordt 24 uur per dag, zeven dagen in de week in de gaten gehouden.  De ministers dienden een verzoek in om de Nederlandse veiligheidsdiensten nog meer bevoegdheden te geven als middel 'tegen terreur'. Maar wie beschermt ons tegen de terreur van de overheid die ons tot in onze slaapkamer aanvalt op onze privacy? De Jeanine Hennis-Plasschaert van 5 jaar geleden!

Minister Hennis tegen privacy

De Jeanine Hennis-Plasschaert van nu schreeuwde moord en brand toen er in een restaurant in Polen een afluisterapparaat werd gevonden terwijl zij er een bespreking voerde. Dat burgers worden afgeluisterd vindt zij namelijk prima maar dat ministers worden afgeluisterd is een grote schande!

Minister Hennis voor privacy

In 2010 was zij nog groot pleitbezorgster voor de privacy van Europese burgers. Amerika eiste namelijk de bankgegevens in te zien van burgers die naar de VS vlogen maar een voorstel van Jeanine Hennis-Plasschaert om dat tegen te gaan werd aangenomen. In 2010 beschermde zij nog onze privacy met verve
maar een paar jaar later stelt zij zelf voor diezelfde privacy te verkwanselen. Ik vind dat raar. En ik ben niet de enige, zo blijkt onder meer uit dit filmpje:


Minister Hennis tegen burgers

Minister Hennis lijkt sowieso een antipathie te voelen voor burgers. Zij vindt het namelijk prima dat Nederland geld verdient aan het vermoorden van burgers. Als minister leidde zij een handelsdelegatie op een wapenbeurs in Abu-Dhabi 'want golfstaten zijn een prima afzetmarkt'.

3 opmerkingen:

  1. Ik zag laatst een programma dat mensen al een webcam in huis hebben en deze is gewoon online, je moet alleen even hun adres hebben. Niet bewust, want ze gebruikten de camera's voor andere doeleinden, maar het was gewoon openbaar. Of mensen waarvan de pc gehackt is en dat de cam is geactiveerd... en mensen doen gewoon maar.

    Love As Always
    di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik plak voor alle zekerheid alvast een hasaplastje over de lens van mijn webcam als ik niet skype!En eh... je kunt deze post vast wel naar defensie sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Big Brother is watching you... 1984 is eindelijk maar jammer genoeg werkelijkheid geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!