Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, juni 28, 2015

De week voorbij

Zondag op de markt sprak ik nog een man die mij vroeg of voor mij een glas half vol is of half leeg. Ik antwoordde hem spontaan dat ik tegenwoordig gewoon blij dat ik een glas heb...

Maandag was ik vooral bezig met verkouden zijn. Daarnaast verrichtte ik wat administratieve en huishoudelijke klusjes (lakens wisselen en zo) en liet ik een inktpatroon bijvullen. Natuurlijk beantwoordde en verstuurde ik een aantal berichten via e-mail en las ik het een en ander 'ter lering ende vermaeck'. Lezen - en muziek luisteren - zijn een paar belangrijke peilers in mijn leven. De vrijmetselaarsloge heeft zomerreces dus ik had een vrije avond. Die benutte ik met opruimen en schoonmaken. Ook wel eens nuttig. Toch? O, en ik volgde een deel van een online workshop. Ook dat is handig om bij te houden. Bovendien: leren is leuk!

Dinsdag werd ik gebeld door mijn klantmanager van de gemeente: zij gaat mij voorstellen aan een potentiële werkgever! Ook werd ik benaderd over mogelijk werk in de entertainment en begint het er dus eindelijk op te lijken dat al mijn sollicitaties en netwerkborrels hun vruchten beginnen af te werpen. Ook schreef ik weer een paar stukjes voor mijn Engelstalige blog. Misschien aardig voor uw Engelstalige vrienden om hen te laten lezen waar die rare kleine Amsterdammer zich zo druk over maakt...En ik maakte ook weer een paar zogeheten 'Lolcats', plaatjes van katten met een tekst om over na te denken. Het wordt inmiddels een aardige collectie! In de supermarkt wees ik een paar jongelui op het feit dat ik wel klein ben maar niet doof...'Hé kijk, dat is die kleine van Volg de Baas!!! Hallo meneer, mag ik u iets vragen?' Wel netjes hoor maar ook best een beetje dom. Mag ik dat zeggen? Ik mag dat zeggen. Ook meldde ik onze Bewonerscommissie aan voor de komende Burendag, regelde ik een en ander aangaande onze komende gezinsvakantie, zocht en vond ik papieren die ik dacht kwijt te zijn, leerde voor de lol een paar Franse woordjes en ging ik samen met een buurvrouw naar een theater voor het debuut van haar vriend als stand up comedian. Eigenlijk had ik mij nog willen scheren maar eerlijk gezegd had ik daar totaal geen zin in. En noodzaak was er niet echt dus...

Stand up

's Avonds was ik aanwezig bij het stand up comedy debuut van maar liefst 8 verse komieken! Één van hen is de vriend van een buurvrouw en wij hebben van hem en zijn grappen genoten! Nu wil ik zelf ook de workshop 'Stand up comedy' gaan doen...Stomtoevallig kende ik de man die kaartjes stond te scheuren bij het theater, een entertainment collega. Vooralsnog laat ik de cursus nog even voor wat het is en laat ik het nog even bij het leren van Franse woordjes en marketing en zo.

Vacatures

Ik kwam een paar interessante vacatures tegen waar ik uiteraard op reageerde. Ik wacht echter niet af op bericht maar ga door met rondkijken naar betaald werk, ondanks uitspraken van meneer de Boer van werkgeversvakbond VNO-NCW die vindt dat alle mensen in de Bijstand maar 'labbekakken' zijn die gewoon aan het werk moeten. 'Een hoog opgeleide kan toch best asperges steken?' Klopt. Maar dat mag-ie niet van overheidswege. Je moet dan minimaal twee jaar werkloos zijn en allochtoon. En dat is nog maar één van de vele voorbeelden van rare restricties op werk. Die meneer leeft duidelijk ver buiten de werkelijkheid want hij laat zijn ingenomen gedachten niet verpesten door dat rare ding dat 'werkelijkheid' heet. Speciaal voor meneer de Boer nog even: er zijn 119.000 vacatures tegenover 1,4 miljoen werklozen. Hoe wilt u die allemaal aan betaald werk helpen? Ik weet het antwoord al: meneer de Boer kan het niet schelen wat anderen overkomt, zo lang hij zijn jaarlijkse bonussen en zijn dagelijkse fles wijn maar heeft. Zo, als het aankomt op vooroordelen ken ik er ook nog wel een paar...;-)

Woensdag viel het mij weer eens op hoe weinig tijd mensen zeggen te hebben. Het ontbreekt hen zelfs aan de 18 seconden die er ongeveer nodig zijn om op een tekstbericht via de mobiel te reageren. En dat vind ik onbegrijpelijk. Hoe denkt u dat dat komt?

Een vriend kwam op de thee, maakte buiten wat foto's van mij en maakte er deze collage mee:

Ik werd vroeg gebeld door de moeder van mijn zoon en hield mij ledig met het uitzoeken van een lade vol papieren. 's Avonds hadden wij een etentje bij een vriendin en op de weg terug naar huis raakte ik in gesprek met mensen die ik ken van onze gezamenlijke vakanties naar Tsjechië. Erg leuk! 's Avonds bij mijn vriendin nog lekker lang op het balkon gezeten met een vriend die onverwacht langskwam. Leuk hoor!

Donderdag haalde ik een via Marktplaats gekocht dartbord op om die te zijner tijd op te hangen in de schuur bij onze vakantiehuisjes. Zelfs in Frankrijk regent het wel eens, zodoende. Omdat dat weer eens nodig was knipte ik mijn nagels en ook deed ik een dutje want 's avonds laat was ik present bij het afscheidsfeestje van een entertainment-collega en inmiddels (ik ben nu 47) begin ik mijn grenzen te leren kennen. Hoewel...na het feestje kwam ik pas vrijdagmorgen half vijf thuis...

Vrijdag kwam ik om één uur mijn bed uit en toog aan het werk voor de hoofdstedelijke vrijmetselaars. Het zomerreces is net ingegaan dus de hoeveelheid werk die aan het kasboek moet worden verricht is minimaal. Natuurlijk was ik ook weer naar de voedselbank waarna ik met zoonlief samen bij zijn oma op bezoek ging. 's Avonds ging ik tijdig mijn bed in. Maar niet voordat ik diverse afleveringen had gevolgd van diverse (online) cursussen en mij van mijn taken had gekweten als Social Media Manager van Rataplan Design.

Zaterdag was ik vroeg op vanwege mijn deelname aan een Business Bootcamp van Open Circles in Nieuwegein. Zowel ter plaatse als op de heen- én de terugweg kwam ik nog wat oude bekenden tegen. Altijd weer leuk! Een oude bekende vond mij op Facebook nadat zij ontdekte dat mijn zangjuf ook haar dochter les geeft. De wereld is een dorp. Op weg terug naar huis maakte ik deze foto:

Zondag was ik moe toen ik begon aan dag twee van de tweedaagse workshop maar ik sloeg mij er doorheen.


Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Thé Lau en Patrick Macnee




4 opmerkingen:

  1. Je had weer een mooie volle week. Ik heb wel tijd om een berichtje terug te typen, maar niet altijd zin. Dus misschien ligt het daar aan. Ik bedenk me dat ik ook nog was aan het kasboek moet doen. Ik moet nog wel even aangifte doen voordat we op vakantie gaan.

    Love AS Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan te bedenken dat een mens nog veel meer doet daags, en alles maar onthouden is ook weer zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Afwisseling meer dan genoeg in een week tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had het in ieder geval niet te druk om even jouw week "even door te nemen"! Ik kom gelukkig ook niet zoveel domme mensen tegen als jij, of misschien stoor ik me er minder aan, dat kan ook natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!