Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, maart 18, 2015

Over het nut van gillen

Kopvoddentaks

Een homoseksuele Turk uit Urk (ik verzin dit niet!) is van het CDA en steunde het voorstel van de PVV om het dragen van een hoofddoek te verbieden. De ooit zo verguisde 'Kopvoddentaks'. Althans, zo bracht de media indertijd het nieuws. In werkelijkheid komt Meino Schraal uit Iran (Toen nog Perzië) en was zijn geboortenaam Kavouz Taban.



Overheidsbemoeienis

De heer Schraal vindt dat de overheid zich niet mag bemoeien met hoe vrouwen zich kleden én vindt dat de overheid vrouwen moet verbieden zich op bepaalde manieren te kleden. Ik begrijp zijn standpunt net zo goed als dat ik vrouwen begrijp...

(Het volgende stukje hoeft u niet serieus te nemen...;-))

Hysterie

Waarom vrouwen af en toe zo hysterisch moeten gillen?
Heel simpel: daarmee verjagen zij de man die op dat moment bij hen is. De evolutie heeft namelijk bepaald dat mannen in hun leven zo veel mogelijk vrouwen moeten bevruchten en door een man op tijd weg te sturen door irritant te gillen (of door met de schaal met bitterballen voor de tv te gaan staan tijdens een rechtstreeks uitgezonden voetbalwedstrijd) zorgt de vrouw er voor dat de man zijn taak kan vervullen.

Andere theorieën zijn natuurlijk van harte welkom!

http://www.nrcnext.nl/blog/2011/06/14/next-question-waarom-gilt-een-vrouw/



Uit de serie 'wat ik vreemd vind' vandaag: Er zijn vrouwen die beweren dat zij voor 100% gelijke rechten en plichten zijn voor mannen en vrouwen maar er toch op staan dat hij de restaurantrekening betaalt 'want dat hoort nu eenmaal zo.'

5 opmerkingen:

  1. Ik ben wat later vandaag met reageren. Ik mocht vanavond namelijk en het oud papier en de vuilnis wegbrengen. Je snapt wel waarom ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelijke rechten dan ook gelijke plichten...
    Eens kijken hoeveel kinderen er nog geboren worden als de mannen dat over nemen...om te gillen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelijke rechten en plichten zijn sowieso onmogelijk, alleen al omdat mensen nou eenmaal niet gelijk zijn.
    Jij kunt als man wel éisen dat je een kind wil baren... dat zal toch niet lukken.
    Maar natuurlijk gaat het meer om dingen als een fatsoenlijke behandeling van iedereen op alle fronten. Ik doe niet moeilijk over de vuilniszak naar buiten te zetten, laat de deur niet dicht vallen voor een man die achter me óók naar binnen wil en zeur niet als Henk me voor laat gaan bij het naar binnen gaan.
    Gillen doe ik trouwens ook nooit;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die homoseksuele Turk uit Urk maakt dat ik wil gillen. Gillen is goed. Gillen lucht op.
    Het begint al met een pillowscream. Heerlijk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil gillen,
    gillen van plezier,
    gillen van plezier dat er nog
    niet is, maar wat zeker wel gaat komen.
    © Mindy Broeders

    ... en moest iedereen dat nu doen, de wereld zou er beter op worden, met meer verdraagzaamheid want een goed humeur werkt dat in de hand hé lieve Terrebel?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!