Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, maart 06, 2015

Nutri-Pulse® e-cooker (Een verhaaltje uit 'Opa vertelt')

'Ik ben jullie toch zó dankbaar! Jullie hebben mij uit cryostase gehaald en mijn kanker laten genezen. Dat zal wel een fortuin gekost hebben!'

-'Ach, dat viel wel mee hoor, opa. Alles bij elkaar was het maar zo'n 12000 Roebel. En het leek ons wel leuk om een opa te hebben om ons over vroeger te vertellen.  Nu willen de buren er óók eentje!'

'Ik zou zo graag iets voor jullie terug doen maar weet niet wat.'

-'Geen zorgen, opa. Dat hoeft helemaal niet. Als u ons af en toe een verhaaltje vertelt zijn wij al heel tevreden. Zoals dat fantasie verhaaltje van laatst toen u vertelde dat de overheid mensen gewoon de harddrug alcohol liet gebruiken terwijl iedereen wist dat er elk jaar duizenden mensen door stierven. Dat kan toch helemaal niet? Erg grappig!'

'Nou, laat mij dan in elk geval eens voor jullie koken. Een lekker sukade lapje bijvoorbeeld. Geef mij maar een pan en een gasfornuis en ik zet iets lekkers op tafel over een paar uur.'

-'Een paar uur voor een sukade lapje? Dat gaat tegenwoordig heel wat sneller hoor, opa! Dat is nu in drie minuten klaar.'

'In drie minuten klaar!? Hoe dan? Dat kan toch helemaal niet? Waarmee dan?'

-'Maar opa!? Het verbaast mij dat u dat niet weet want het was in uw tijd al uitgevonden. Wij koken al jaren met de Nutri-Pulse® e-cooker.'

=======================================
Meer lezen? Mijn auteurspagina 

7 opmerkingen:

  1. O ja... en natuurlijk óók dat verhaaltje van die ándere hard drugs, zoals o.a. cocaïne en dat soort da de overheid inderdaad wél verboden had maar waar natuurlijk niémand zich aan stoorde.
    Er was toen zelfs een meneer die op een website altijd vertelde dat verbieden niet helpt, maar dát heeft deze opa dan weer net niet meegekregen in die tijd;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geef mij het sucadelapje van opa maar dan...met lekker pimentkorrels, rood wijntje en laurier ;)

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hebben ze nou die opa voor de verhalen van vroeger, of is hij er om lekker tegenover op te scheppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gerdaYD08:08

    Weerom een knap geschreven toekomstverhaaltje waar het eigenlijk al niet meer over de toekomst gaat, want koken in 3 minuten bestaat inderdaad reeds als ik je link die ik aanklikte mag geloven...
    OT: bedankt voor je uitleg lieve Terrebel en maak er een zo te zien heel zonnige zondag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Snelkookpan! Dat ging vroeger ook heel snel... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem11:00

    Het enige wat denk ik helpt, is er over te praten... En wat is het dan fijn,om het tijdens het sudderen van het vlees, eens allemaal onder de loep te nemen. Ik zeg eet smakelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!