Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, maart 24, 2014

Vrede is alleen leuk wanneer het geld oplevert

Een dictator annexeert een land en wat is de reactie van de Nederlandse overheid? Veroordeelt die de handeling? Stuurt die militairen om het onder de voet gelopen volk te steunen? Stelt die sancties in tegen de dictatuur (Ja: 'Jullie mogen niet meer met ons geheime clubje in onze geheime boomhut zitten, hoor. Sliep uit!')? Weigert Nederland de nieuwe landsgrenzen te erkennen? Nee, Nederland stuurt een handelsdelegatie naar Rusland. Waarvoor is dan die set van internationale afspraken over het behandelen van vijandige mogendheden?


Donderdag was ik op de koffie bij vriend Pieter, werkte ik achterstallige e-mailtjes weg, klopte ik de kleden uit, schreef een verhaal voor een verhalenwedstrijd en zou ik aan de borrel gaan met een oud-collega maar die afspraak ging niet door en ik viel bij mijn vriendin op de bank in slaap.. Waarschijnlijk nog een tikkie moe van het 21 uren op zijn op woensdag.

Vrijdag trainde ik een uur, bracht een boek terug naar de bibliotheek, schreef twee korte verhalen en redigeerde een stuk tekst. Verder zwabberde ik de keuken- en de woonkamer vloer en sprak ik met buurmannen Rashid en Andy en buurvrouwen Kim en Angélique. Ook zette ik weer wat verhalenbundels in de verkoop omdat er een verse lading was binnengekomen van de drukker, plande een paar afspraken en haalde een leuke opdracht binnen waarvoor ik op zoek ben naar roze prinsessen schoenen voor mijzelf. Iemand? Ik heb maat 38.

Zaterdag stond ik met mijn vriendin en haar spullen op de ontzettend gezellige Swan Market in Rotterdam en zondag bracht ik met mijn kinderen een bezoekje aan museum Het Schip, ongeveer op hetzelfde moment dat voor de Amerikaanse president Obama het complete Rijksmuseum was afgehuurd in verband met het aanhalen van de handelsbetrekkingen de NSS-top besprekingen in Den Haag over hoe wij met zijn allen deze wereld lucratiever  veiliger kunnen maken. Die dag pikten wij ook nog even een stukje schaatsen mee op televisie en zagen Ireen Wüst (zou Poetin weten dat hij in Sotsji een bi-seksuele dame heeft gekust?) en Koen Verweij wereldkampioen worden op het WK Allround.

Hier vindt u een fotoverslag van onze zondag: https://www.facebook.com/terrence.weijnschenk/media_set?set=a.10152104199908163.1073741844.606138162&type=1

Woensdag zat ik als voorzitter van een stembureau het grootste deel van de dag in de gymzaal van een basisschool (een blogcollega schreef een mooie stemoproep!) om daarna enkele uren vanwege controle van de tellijsten rond te hangen op het stadsdeelkantoor. Dat binnenkort wellicht 'buurtcommissiekantoor' gaat heten omdat de stadsdelen als zodanig zijn opgehouden te bestaan in Amsterdam. Het was niet bijzonder druk maar toch gelukkig zo druk dat ik geen tijd had om te lezen.

Artemis Fowl van Eoin Colfer is boek nummer acht van dit jaar en geeft een verklaring voor het bestaan van elfjes. Eigenlijk kun je beweren dat elfjes net zo echt zijn als geld; het bestaat alleen maar omdat wij met z'n allen hebben afgesproken dat het bestaat...
De onjuiste aanname van de dag is: een broodje kaas is minder dik makend dan een boterham met chocola. Dat is dus niet waar.

Een boterham met chocoladevlokken (66 kcal per snee) is minder calorierijk dan een boterham met kaas (73 kcal)

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Wout Pennings

5 opmerkingen:

  1. Helaas, ik kan je niet helpen aan prinsessenschoenen;-) daar kan ik zeker niét op lopen maar behalve dat heb ik ook maat 39.
    Je bent weer aardig bezig geweest dus zo'n dutje op de bank moet kunnen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem19:40

    dutje heb jij meer dan verdiend. Wat gaaf die bundels zo in zicht. Knappe kop! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die internationale verdragen zijn allang van geen tel meer. Dat merk je iedere dag als je het nieuws ziet. En wat de mensen willen liggen ze helemaal niet wakker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmm, Shirel heeft maat 26, misschien met een beetje passen en wringen. ;-) Tegen het machtige rusland kan en wil Nederland niet op, ze hebben het gas te hard nodig.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu vraag ik me toch af of het in dit geval om een dictator gaat die een stuk land annexeert. Hebben de inwoners van de Krim zich niet voor aansluiting bij Rusland uitgesproken in een wel heel democratisch referendum dan, en hebben ze de uitslag er van niet uitbundig gevierd ook? Of telt dat allemaal niet maar wel wat het kapitalistisch westen er over denkt? Misschien zit er in hun verborgen agenda wel dat: de toegang tot de Zwarte Zee in hùn handen houden...
    De media hier hameren mij een beetje te veel op de 'waarheid' die de EU en de USA er op nahoudt! En de goegemeente slikt het allemaal als zoete koek...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!