Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, augustus 29, 2012

Jan Pelleboer

Stupid White Men van Michael Moore is boek nummer 8 van dit jaar en is een boek waarin de bekende documentairemaker afgeeft op zijn eigen - Amerikaanse - regering. Een overheid waarin het vooral draait om vriendjespolitiek en waarbij de rijkste 10 procent inwoners steeds rijker worden en de overige 90 procent steeds armer. 'Ver weg' denkt u misschien maar niet volgens het CPB dat de plannen van het CDA en de VVD doorrekende en tot exact de hierboven geschetste situatie kwam.

Natuurlijk zijn er ook dit jaar nog steeds mensen die overwegen SGP te stemmen. Vooral uit gewoonte èn omdat de dominee zegt dat ze dat moeten doen. Waarschijnlijk heeft minder dan één procent van de SGP-kiezers het verkiezingsprogramma van de Staatkundig Gereformeerde Partij gelezen.

Dan zou namelijk een grote tegenstelling zijn opgevallen. De mannen van van der Staaij (vrouwen hebben van de SGP niets te zeggen) vinden elk leven heilig, onder àlle omstandigheden. Ongeboren babies, doodzieke bejaarden, elk mens heeft recht te leven!

Bovendien is men voorstander van herinvoering van de doodstraf.

Samenvattend: de SGP vindt elk mensenleven waardevol behalve de levens van mensen die de SGP niet waardevol vindt. Duidelijk toch?

Ook duidelijk was mijn vraag aan een dame op het Jan Pelleboerplein in Paterswolde vandaag. Mijn vraag werd opgepikt door een heuse Bekende Nederlander en zou zomaar tot een oplossing kunnen leiden. Het zou leuk zijn als ook u aandacht besteedt aan de zaak. ;-)

De zaak van mijn moeder die in het ziekenhuis lag kent een vervolg: sinds twee dagen is zij weer thuis, al moet zij zich over een paar weken weer melden voor de vervanging van de hoofdader in haar andere been. Maar vooralsnog gaat alles goed en heeft zij aan mijn zoon een fantastische hulp. Tsja, m'n broer en z'n vrouw werken (en wonen redelijk ver weg) en m'n vriendin en ik werken ook vrij veel (vandaag 8 uur de deur uit en 6 uur thuis) en de Superfer heeft nog een paar dagen vakantie...

O ja, de vraag luidde: waarom is er geen standbeeld van mijn jeugdheld: weerman Jan Pelleboer?

Als extra'tje twee foto's van ons etentje van gisteren...;-)

7 opmerkingen:

  1. SGP vind ik ook eng... zoals ik er meerdere eng vind. Hoe kun je nou vrouwen lager zetten. Zij schenken leven, zorgen en vertroetelen. Misschien wordt het eens tijd dat dat met Nederland gebeurd. Schenken, zorgen en vertroetelen.

    ehhhhhhh, je vraag... mmmmmmmm, ja waarom eigenlijk niet.

    Love As Alwayhs
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk niet dat Pelleboer een persoon was voor een standbeeld.
    Een weerman vindt het weer belangrijk, niet zichzelf.

    De SGP is eng, en enge mensen mogen ook stemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk niet dat de SGP ooit echt veel te zeggen krijgt, maar je weet het maar nooit natuurlijk. Het stem vee laat zich wel voor meer gekke karretjes spannen.
    We zullen zien wat er gaat gebeuren. Ik heb het zelfde boek gelezen. Een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Enge mensen dus die SGP 'ers ken die partij niet en hoef deze zeker niet te kennen .
    Tja herken die Pelleboer nog vaak , vroeger hadden wij Pien en daar is een asteroïde naar genoemd !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb weer even bijgelezen.
    Vriendelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eerst en vooral wens ik jouw moeder veel sterkte toe met het vooruitzicht van alweer een operatie! Gelukkig heeft ze jouw zoon om haar een beetje te steunen. Maar ik wed dat de andere leden van de familie dat ook doen, ondanks het vele werk... toch?
    En wat de SGP betreft, daar heb ik maar één woord voor: jakkes! Dus invoeren die doodstraf, maar dan alleen voor hùn leden! Hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Politiek en geloof zouden niet ....maar dan ook niéts met elkaar te maken moeten hebben !
    Zal niet meevallen voor je moeder om in korte tijd 2x onder het mes te moeten ,sterkte voor haar !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!