Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, april 05, 2012

Steken

Vandaag werden mijn maten opgenomen voor en te maken kostuum en bereidde ik mij voor op een aantal entertainment-opdrachten. Het valt als ZZP'er niet altijd mee om alles wat je doet netjes bij te houden en soms kom ik gewoon tijd tekort om alles te doen wat ik wilde doen op een dag.

Als geheugensteuntje gebruik ik daarom sinds kort het 'To do'- lijstje Remember the Milk. Best nuttig. En kan ik 'ns een keer niet alles afstrepen, ook dan maak ik mij geen zorgen.

Er zijn mensen die zich zorgen maken over de opkomst van 'de Islam'. Zij waarschuwen ons er zelfs voor dat moslims binnen tien jaar Nederland middels een oorlog zullen overnemen. Helaas krijgen zij het niet voor elkaar bronnen te noemen. Ook ontbreekt het aan feiten om die angst de schijn van realiteit mee te geven.

Waar komt die ongefundeerde angst vandaan en waarom waarschuwen die mensen ons dan eigenlijk niet voor de gevaren van nano-robots, aliens of huisstofmijt? Ook dat zijn zaken die de potentie in zich dragen om onze manier van leven radicaal te veranderen!

Om de planeet te redden moeten wij massaal onze levenswijze veranderen. En dan vooral onze houding. Natuurlijk vinden wij dat boeren niet zoveel groente en fruit zomaar weg moeten gooien. Maar waarom weigeren wij dan appels te kopen waar een plekje op zit of een komkommer die in onze ogen te krom is?

Dus voordat wij roepen dat anderen de wereldproblematiek moeten aanpakken, laten wij eerst'ns even de hand in eigen boezem steken.

9 opmerkingen:

  1. Anoniem18:39

    van mij mag er een plekje ofzo op de groente hoor, maar de grote meerderheid - wie dat ook moge wezen - denkt er jammer genoeg anders over.

    Ook jammer dat we die afgekeurde voeding niet naar 3de wereldlanden kunnen uitvoeren. Daar zouden ze wel weten wat mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De hand in eigen boezem steken kan nooit kwaad ,ik probeer het in ieder geval regelmatig .
    Wat ik "niet prettig" vind aan sommige moslims is dat men van de omgeving verwacht dat men zich naar moslim normen gedraagt .
    Als ik in ,volgens onze normen ,normale kleding loopwens ik niet bespugd te worden of voor hoer uitgescholden maar dat is me wél overkomen voordat we verhuisden .( mijn schoonzus overkomt het nog met enige regelmaat )
    Maar er zijn ook "gewone Nederlanders " die Roomser dan de Paus" proberen te zijn en bijv. voor niémand alcohol te schenken of geen varkensvlees serveren als er Moslims in het gezelschap zijn .
    Word ik toch niet blij van hoor .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er zijn altijd een enkele rotte appels waar mensen hun mening op baseren. Vaak noemt met de jeugd, maar de 'Nederlandse' jeugd is ook niet altijd prettig in de omgang. Maar dat willen we vaak vergeten en anders noemen we dat gewoon pubertijd.

    Love AS Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daarom heb ik ook personeel aangenomen. ZMP. Heerlijk, om zaken uit handen te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Of topic: Dank voor je vriendelijke reactie op mijn blog.
    On topic: ik neem je raad ter harte.
    Vriendelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ligt niet per se alleen aan de consument. Ook de winkel heeft er de hand in. kromme groente neemt meer ruimte in en zo.
    Te gek gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt gelijk Terrebel: eerst even de hand in eigen boezem steken en proberen je eigen levenswijze te veranderen vooraleer met de vinger naar een ander te wijzen!
    Ook het Griekenland-probleem heb je mooi bij mij aangekaart, ik geef je volkomen gelijk.
    En maak er dit weekend een fijn Brussels uitstapje van, veel plezier ermee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem09:58

    Goede mo terrebel, in principe vind ik dat je gelijk hebt, we moeten zeker hand in eig boezem steken. Alleen is het wel treurig dat als jij mo in alle vrijheid n stukje schrijft over moham en je zou daar n kritische tekening bij plaatsen, heel pakistan, afghanist saudiarabie etc de straat op gaat en n fatwa over je uitspr. Heb vrienden en collegas die moslim zijn en daar is helem niets mis mee, het zijn de zeer extreme stromingen in veel religies die mij zorgen baard
    Heb weer genoten van je blog, en zie weer vol verw uit naar je nwe stuk, grtz yvirich (:

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is natuurlijk niet alleen een kwestie van het weigeren van appels waar een klein plekje op zit.
    Het lijkt mij logisch dat iedereen die bij de fruitafdeling de keuze heeft tussen een appel die al is aangetast en een exemplaar dat thuis eventueel nog een week op de fruitschaal zou kunnen liggen voor de laatste optie zal kiezen.
    De oplossing zou zijn dat supermarkten er een gedifferentieerd prijsbeleid op na gaan houden.
    Bij de buurtsuper bij mij om de hoek liggen de producten met een langere houdbaarheidstijd die volgens de op de verpakking vermelde uiterste verkoopdatum nog net verkocht mogen worden in aparte schappen tegen een gereduceerde prijs.
    Het is mij bekend dat het verlopen van de datum die op die artikelen staat niet betekent dat deze dan gelijk een gevaar voor ernstige gezondheidsklachten oplevert.
    En ben als budgeteringlijder zeer ingenomen met deze mogelijkheid om geld te besparen.
    Dus ik zou als er daar bij het fruit ook een tweede krat met vruchten van een ietwat mindere kwaliteit voor half geld zou staan waarschijnlijk kiezen om die dan te kopen.
    Een redelijk alternatief voor de fietstocht van een half uur naar de plaatselijke Lidl.
    Daar zijn de prijzen weliswaar een stuk lager maar kom je er achteraf ook vaak achter dat je een groot deel onmiddellijk moet consumeren of weggooien.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!