Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, februari 07, 2012

Gebeurt

Vanavond mag ik met de mentor van mijn zoon praten en daarna heb ik een werkbespreking.

Gisteren mocht ik een alleraardigste avond bijwonen met als thema 'De voor- en nadelen van sociale media'. Terwijl mijn opponent zich zorgen maakte, kaartte ik de voordelen aan. Als nadelen werden genoemd:

-Mensen zijn zo druk met hun mobieltje bezig dat zij geen oog meer hebben voor hun omgeving.
+Mijn reactie: deze discussie gaat over sociale media en niet over gadgets en de menselijke reactie op een nieuw speeltje.

-Door media als Facebook en Twitter gaan mensen elkaar niet meer in het echt opzoeken
+Mijn tegenreactie: dat zei men indertijd ook van de telefoon; bovendien is Facebook en dergelijke een prima manier voor mensen die contactgestoord zijn om tòch een sociale interactie te kunnen voeren.

-De privacy gaat eraan!
+Dat is al lang het geval; nog zonder internet-verbinding zijn er al zeker 300 personen, bedrijven en instellingen die over uw privé-gegevens beschikken

-Er komt teveel informatie op je af!
+Leest u van een krant echt elk artikel? Neen, uw hersens zijn prima in staat om te filteren. Al vraagt dat soms wat oefening.

-Mensen kunnen zomaar anoniem schelden!
+Dat doen ze ook in de kroeg maar dan worden ze eruit gezet; datzelfde gebeurt ook op Twitter

-Je verleden blijft je achtervolgen!
+Foto's kun je verwijderen en je verleden is geweest; als een baas je afrekent omdat je ooit een jointje hebt gerookt wil je dan wel voor zo iemand werken?

Zelf kwam ik ook met een nadeel:
Twitter is zeer zeker niet geschikt voor mensen die geen tegenspraak dulden...

Voordelen:
-Gratis contact met gelijkgestemden en informatie
-Promotie van bedrijf; meer mensen naar je Open Dag en dergelijke

De discussie die met de toehoorders volgde is niet zomaar samen te vatten maar verliep in elk geval in goede harmonie en met respect voor elkaars standpunten.

Het gaat er natuurlijk niet om om een discussie te "winnen" of "verliezen" (beseften sommige twitteraars dat maar!) maar om samen tot nieuwe inzichten te komen. En dat is gebeurt...

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Florence Green

7 opmerkingen:

  1. Mensen die geen tegenspraak dulden kom je overál tegen ,daar hoef je niet op twitter naar te zoeken ;-)
    Ik twitter niet dus en weet dus niets van de voor en nadelen uit eigen ervaring !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mensen die geen tegenspraak kunnen dulden behoren gewoon hun mond beter te houden dan.
    Ieder kan voor zich zelf uitmaken hoe en wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er momenteel veel mee te maken om een en ander via het bedrijf toegankelijk te maken. Ik moet zeggen dat er ook veel nadelen aan te voeren zijn in het bedrijfsleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. overal heb je voor- en tegenstanders.

    maar het draait inderdaad om elkaars respect!

    niet meer, niet minder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mensen die geen tegenspraak dulden ; Zijn geen mensen voor me en daar maak ik geen woorden aan vuil !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Samen tot nieuwe inzichten komen zal nooit gebeuren.
    Het is meer de ander gelijk geven om van het gezemel af te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!