Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, februari 16, 2012

De Idioot

Vanmorgen de eerste les gegeven van een verse serie workshops Social Media en vanmiddag werd ik afgebeuld door de fysiotherapeut; voor het eerst in vier jaar tijd weer'ns een balletje getrapt! Met m'n nieuwe heup voel ik mij de koning te rijk en met dat gevoel stapte ik later vandaag dan ook de Kamer van Koophandel binnen voor een borrel met andere startende ondernemers.

Mensen roepen wel eens dat je beter lekker relaxt in loondienst kunt werken en zelfstandig ondernemers eigenlijk maar sukkels zijn. Maar sukkels...dat zijn andere mensen...

Sukkels...5 minuten voor middernacht je auto uitparkeren en wegrijden met Oud & Nieuw...Dan denk ik: 'Waar heb jij je IQ van 112 gekocht? Als ik jou was zou ik m'n geld terugvragen want ze hebben je afgescheept met een IQ van 72!'

Het soort idioot uit bovenstaand voorbeeld is zeer egocentrisch. Dat wil zeggen: hij of zij is ervan overtuigd dat de wereld om hem of haar draait en dat anderen er uitsluitend zijn om hem of haar te dienen. Regels zijn op De Idioot niet van toepassing maar wie zich niet aan de regels houdt die dient zwaar te worden gestraft. Doorgaans is De Idioot ook groot voorstander van een Boerkaverbod. Niet vanwege het feit dat mensen een boerka dragen maar omdat De Idioot dat zelf niet doet en dus geen last heeft van dat verbod.

Daarom is De Idioot niet voor het afschaffen van alcohol maar wèl voor het afschaffen van vuurwerk. Gewoon, omdat De Idioot zelf geen vuurwerk afsteekt maar wèl graag alcohol drinkt.

De Idioot laat ook gewoon z'n winkelwagentje midden in het gangpad van de supermarkt staan maar vindt dat dat anderen moet worden verboden. Hetzelfde met de fiets voor de deur. De Idioot vindt dat anderen niet moeten zeuren "want het is maar voor tien minuutjes". Maar als anderen hun fiets onhandig voor de supermarkt-ingang parkeren dan 'zijn het vast van die stomme buitenlanders' en roept De Idioot dat die zwaar moeten worden gestraft.

De Idioot is ook voor het harder straffen van criminelen 'want harder straffen werkt' behalve voor idioten die graag dronken en te hard rijden 'want harder straffen werkt niet'.

De Idioot stemt dan ook doorgaans PVV. Gewoon, omdat de PVV overal tegen is waar de PVV last van heeft. Net als De Idioot.

8 opmerkingen:

  1. Ehhhhh, behalve voor die ene buitenlander die ze zelf persoonlijk kennen, daar geldt het natuurlijk niet voor. Denk hierbij vooral aan partner of de buurman die alles voor ze doet.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En die persoon is niet eens zelf een autochtoon...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil mijn personeel niet als sukkels bestempelen. Dat zou ze geen recht doen. Maar ja, links handelen kan niet , als je rechts wil vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, je bent lekker bezig Terrebel! Maar inderdaad in mijn pogingen sommige mensen te begrijpen, kom ik vaak op deze omschrijving uit. Meer wordt het niet.

    Dank je voor je reaktie! Is waar, we zijn allemaal op zijn allerbest, een schakeltje in een machtig mooi geheel :) En dan is het genieten geblazen.

    Groeten!
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Of de idioot die parkeer heeft naast de deur maar vervolgens de auto op de stoep zet..... daar kun je hem dan toch ook zetten en de wandelaars gaan maar over de weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ewel ik ben trots op jou ! Mijn kleine grooooooooote vriend ! Tot eind volgende week !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken idioten in álle soorten en maten én ik ken mensen die soms een beetje idioot zijn ,met de meesten kan ik toch nog aardig door 1 deur hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Idioten vind je overal, in elke gemeenschap, van elke kleur of geloof, en niet alleen in de rangen van de PVV lieve Terrebel... zeg dat een oude, doorwinterde tante het gezegd heeftt! *wink, big smile*

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!