Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juni 07, 2011

Onbekende helden

Vandaag matras omgedraaid, lakens gewassen, keuken en toilet schoongemaakt en kennisgemaakt met een nieuwe opdrachtgever voor entertainment- en acteeropdrachten. Ook wat administratieve werkzaamheden verricht en daar ga ik morgen mee verder. Ook wil ik morgen m'n huisje in orde maken voor de komst van twee jonge meiden dit weekend...

Als morgen dit land zou worden overgenomen door een stelletje rechts-extremistische randdebielen die voortaan de touwtjes in handen zouden hebben en aan politie-agenten zouden vragen om Joden te vinden en op transport te zetten, zouden onze agenten dan klakkeloos meewerken? Het onthutsende antwoord luidt "Ja". Precies dát is er namelijk zo'n 70 jaar geleden gebeurd en als er iets is dat de geschiedenis ons heeft geleerd dan is het wel dat wij nog nooit iets hebben geleerd van de geschiedenis.

Dus als er morgen een man of vrouw aan de macht is die van de politie vraagt om alle Moslims op te pakken dan zal dat zeer waarschijnlijk gewoon gebeuren. Vooral onder de noemer: 'Je kan mij niets kwalijk nemen want ik doe gewoon mijn werk.' Al eeuwen wordt het welbekende "Befehl ist Befehl" te vaak als excuus gebruikt.

Zo'n 70 jaar geleden was er welgeteld één politieman die durfde op te staan tegen de bezetter en die uit principiële overtuiging weigerde mee te werken aan de deportatie van Joden. Alleen al daarom is vandaag politie-luitenant Jan van den Oever de volgende persoon in mijn irreguliere serie over onbekende helden.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Leon Botha

16 opmerkingen:

  1. In feite is 70 jaar nog niet zo heel lang geleden en we moeten concluderen dat er nog niet veel veranderd is met de manschheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met Wilders aan de macht vind ik dat niet eens zo gek... Zijn ideeën, die gelukkig niet mijn ideeën zijn, worden op de een of andere manier toch gewaardeerd met een aantal zetels in de eerste en tweede kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er zit zoveel tegenstrijdigingen in dat ik me nog steeds niet kan voorstellen dat mensen het met me eens zijn. Behalve de mensen die alleen luisteren naar wat hij zegt en niet verder denken. Volgens mij hoorde ik vandaag zeggen in het nieuws dat men de straatmuziekanten weg wilde hebben uit het straatbeeld. Hoort dat niet bij de nederlandse cultuur.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, als ik morgen een deur groen kom schilderen en de mensen gaan mopperen, dan zeg ik heel snel dat ik er niks aan kan doen en de opdracht uitvoer!

    Dat zit toch in de mens, alles afschuiven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mensen redden liever hun eigen hachje dan dat ze opkomen voor elkaar. En ja, dat zouden ze gewoon weer doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem08:15

    De mens blijft een kuddedier. En als de voorste rechtaf gaat, dan rent de kudde mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem08:20

    Di Mario, ik ben het inderdaad niet met je eens. Het woord tegenstrijdiging bestaat namelijk niet. Je bedoelt wellicht tegenstrijdigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Jerry: Je kunt gewoon met je naam ondertekenen, hoor. Al weet ik dat jij van het soort bent dat negatieve opmerkingen uitsluitend anoniem plaatst. Gewoon omdat je laf bent. Of is er een andere reden?

    @de anderen: ja, de mens is er op ingesteld om uitsluitend aan zichzelf te denken. Maar zo komen we natuurlijk niet verder. In het begin van de mensheid was het wellicht een handige eigenschap maar inmiddels zijn we een gemeenschap van miljarden en moeten we toch'ns leren samen te leven en voor elkaar op te komen. Denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Renesmurf: En hoe ver ga je daarin? Waar ligt bij jou de grens? Stel dat men helemaal geen groene deur wil hebben en er ook geen bericht over hebben gehad? Zet je dan toch gewoon door? Ga je dan niet even de baas bellen om te controleren of het wel klopt? En als de baas jou vraagt om kattepoep op de deuren te smeren, doe je dat dan ook onder de noemen "Befehl ist Befehl" Had van jou toch zeker wel verwacht dat je zou nadenken bij wat je deed. Waarom in dit geval dan niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem09:24

    Als men jou moet geloven is alles pais en vree, hetgeen stigmatiserend is voor SP-leden. Men hoeft echt niet pro-PVV te zijn om te zien dat er een hoop niet klopt in Nederland. Criminaliteit bijvoorbeeld. Het kan toch niet zo zijn dat je daar zomaar overheen kijkt? Of heb je in jouw buurt geen last van lichtgetinte noord-Afrikanen die de boel bij elkaar stelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waarom wil je zo ontzettend graag anoniem blijven? Waar schaam je je precies voor? En kun je mij even citeren waar ik beweer dat alles pais en vree is? Typerend voor PVV-aanhangers om anoniem te blijven en anderen woorden in de mond te leggen die zij niet hebben gezegd. Criminaliteit heeft echt helemaal niets met huidskleur te maken. Lees maar eens een andere krant dan De Telegraaf en lees maar eens een andere website dan GeenStijl. En nee, ik heb geen last van lichtgetinte noord-Afrikanen die de boel bij elkaar stelen. Ik woon overigens in het centrum van Amsterdam. Vraagje: wanneer ben jij zelf voor het laatst beroofd of aangevallen of uitgescholden door iemand van noord-afrikaanse komaf? Of lees je daar alleen maar over in "de krant" en neem je dat maar gewoon voor waar aan? Wanneer heb je voor het laatst zelf een mening gevormd die je niet klakkeloos uit de media overnam?

    Veel succes met het zoeken naar een spelfout in mijn betoog zodat je daar lekker op kunt vitten en geen antwoord op mijn vragen hoeft te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem10:07

    In een criminele buurt kun je beter anoniem blijven. Helaas heb ik inderdaad onregelmatigheden gehad en uitschelden doen die lui dagelijks. Dus neen, ik neem het niet over van de krant maar ondervind het vaak dus weet ik waarover ik praat.

    Keurig, geen spelfout, alleen een neukfout en dat zal jij wel zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha fijn, toch nog even schelden! Ik dacht "Waar blijft-ie nou met zijn scheldpartij, die anonieme PVV'er?" ;-) Een fijne dag en een fijn leven verder. En sorry, maar met anonieme mensen die mij uitschelden zonder in te gaan op mijn opmerkingen (waar haalde jij ook alweer vandaan dat ik vind dat alles pais en vree is?) ga ik niet verder in discussie; dat heeft namelijk geen enkele zin. Off topic vraagje: bevalt T-Mobile een beetje als provider?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. LOL, toch grappig dat het vaak weer lekker éénzijgdig is. Het enige waar wij last van hebben zijn mislukte ex-politie agenten die dronken rondrijden en de buurt criminaliseren. Ik zou wel graag willen weten waar de anonieme medemens de ervaring heeft opgedaan, en hoe? Of hebben we hier te maken met aan klassiek staaltje vraag en aanbod. Ik heb driekwart van mijn leven gewoond in een (in de volksmond) achterstands wijk. Natuurlijk was er criminaliteit, waar niet, maar heb nog nooit een 'probleem' gehad met de Noord-Afrikaanse medeburger (want anoniem ziet 'hem' toch als veroorzaker.) Het is actie reactie en kan alle pluimage bevatten. Met andere woorden hoe komt het dat anoniem in een crimineel buurtje woont?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Marcus Tuzzolino19:24

    Ook nog nooit last gehad van Moslims, vreemd he ?
    Wel van Christenen, maar goed, van het slachting gedrag van Christenen winnen de Moslims nooit, het is wel triest, dat een partij die inspeelt op de ontevredenheid van de onwetende laag van de bevolking, groot kan worden op basis het aanwijzen van een weerloze zondebok, dat een partij met de meeste officieel criminele aantal in Nederland, de PVV, op bewezen leugens een complete bevolking groep mag discrimineren zonder zelf in de gevangenis gegooid te worden wegens smaad, droevig.

    Marcus Tuzzolino

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Marcus: In elk geval houdt de PVV zich wel aan de verkiezingsbelofte om criminelen van de straat te halen: een aanzienlijk deel zit nu in de Tweede Kamer.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!