Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, mei 30, 2011

Gemaakt

Vandaag bleef ik lekker in Amsterdam, mijn "eigen" fijne stad. Eerst een paar uurtjes oppassen (met het heerlijke weer van vandaag natuurlijk even in het park gewandeld) op mijn meeste verse oppasbaby (één maandje jong!), daarna een DVD'tje opgestuurd naar iemand die die via Bol.com van mij heeft gekocht, toen foto's uitgesorteerd van mijn weekendje Praag en een aantal op Facebook geplaatst, daarna wat formulieren verzonden naar een agenstschap in Engeland ten behoeve van een mogelijke rol in een speelfilm en daarna naar de kleermaker om een shirt te laten vermaken. Op de terugweg boodschappen gehaald en toen ik thuiskwam was de was klaar. Ook weer gebeurd!

Na al het gereis afgelopen weekend en het weekend ervoor was het een verademing om alles te kunnen doen binnen loopafstand van mijn woning.

Het nieuws volgen blijkt goed voor mijn topografische kennis van Nederland. Zo had ik nog nooit van Baflo gehoord totdat onlangs een doorgedraaide asielzoeker een agent doodschoot met diens eigen wapen. En wist u meteen waar 't Goy lag toen u hoorde dat 20.000 kippen daar zijn gestikt door een brand in het bedrijf naast de schuur? Ook vreemd eigenlijk dat mensen het zo zielig vinden voor die kippen maar er geen enkele moeite mee hebben dat er gemiddeld per uur (...) in Nederland 50.000 kippen worden vermoord voor consumptie-doeleinden. En zo'n mooie dood krijgen ze heus niet!

Of Dominique Strauss-Kahn zo'n mooie dood krijgt is nog even afwachten. Zelfmoord zal het moeilijk kunnen worden want wat kun je beginnen in een lege cel in trainingspak en veterloze schoenen? Hoewel: er zijn gevallen bekend van mensen die zelfmoord pleegden door hun hoofd keihard tegen de muur te beuken. Niet mijn favoriete hobby, zeg maar...Of wacht: hij is natuurlijk rijk ende "belangrijk" en dus mag hij gewoon buiten de cel zijn straf afwachten. Vrij zijn is wellicht eigenlijk een zwaardere straf voor hem want overal waar hij nu loopt op straat zal hem het een en ander worden nageroepen. Lijkt mij verre van prettig.

De voormalig machtige meneer verweerde zich nog door iets te zeggen als: "Ik heb dat kamermeisje helemaal niet aangerand en bovendien had ze er zelf om gevraagd!" Niet echt een sterk pleidooi voor zijn onschuld en dus hebben zijn advocaten er maar snel iets anders van gemaakt.

P.s. Voor de liefhebbers: Foto's van mijn werkweekend in Praag én foto's van één van onze "optredens" van het afgelopen weekend staan sinds vandaag op mijn Facebook-pagina. Wel eventueel nog even "vriendjes" worden...;-)

7 opmerkingen:

  1. De gehugten die je nu opnoemt ken ik echt, er doorheen gefietst. Die meneer S-K? Ach, mij maakt hemt niet uit of hij zichzelf bestraft of de Amerikaanse rechter of jury.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mja, als het waar is dat zij begon.
    Ik bedoel, dat zou best eens kunnen.
    Het zal je maar gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Straks ga je nog krijgen dat hij door de publiek zo is gestraft dat hij strafvermindering krijgt. Pffff.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij die onschuldig is gooie de eerste steen. Ik bedoel, het kwam Amerika goed uit dat door de val van DSK de Euro kelderde.
    Oordelen over een ander, hem naroepen op straat, ik vind het kinderlijk gedrag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem08:14

    Strauss-Kahn komt er wel achter in de douchecel van zijn gevangenis

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zet ons weer aan het nadenken over de kippen. Daar zou iets op gevonden moeten worden. Ik blijf wel vlees en vis eten.
    Leuke foto's van Praag op je FB.
    Die Strauss-Kahn dacht dat hij alles kon maken... gelukkig niet dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem19:31

    mmmm ik kom niet verder dan och wat zielug voor de kippen en denk niet verder dat voor consumptie veel meer kippen geslacht worden. Gelukkig jij wel, nu is het ook zielug voor de consumtiekippen.

    Euhh maar ik vind kippetje wel errug lekker....

    ctje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!